VOLEM QUE TORNE LA BOLA DE DRAC A ÀPUNT I UN NOU ESPAI JUVENIL

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

La Bola de Drac Z en doblatge valencià va ser cancel·lada definitivament al 1997 pels mandataris, sent el capítol 213, emés al 26 de maig de 1994, l'últim doblat en Valencià.

Des d'aquell moment, no hem tornat mai a vore nous capítols de La Bola de Drac a la televisió valenciana, i mai no s'habia inclòs la versió valenciana a cap edició de video oficial per polítiques de divulgació inexplicables (Tv3 cedeix el seu material gratuïtament), fins a Septembre de 2019 i gràcies a Alfred Costa, actual director d'Àpunt.

L'oblidada versió valenciana de 'Bola de Drac' durant els primers anys 90 va arribar a ser la més avançada d'Espanya en emissió de capítols (entre 1992 i 1994), arribant a fer quotes d'audiencia del 53% a la temporada de 1992. Una de les xifres més històricament altes de tota la vida de l'extinguit Canal 9.

Quasi 20 anys després, el Goku valencià es va anar recuperant a internet gràcies a la nostàlgia d'un militant grup de fans que sentíem la versió com "la nostra". Això es va fer notar especialment al carrer els últims dies de canal 9, quan molts manifestants i els mateixos actors de la versió feien servir al Goku valencià com a icona d´una TV pública en valencià, plural i de qualitat.

Els fans de la versió valenciana, que actualment reunim a més de 14.000 persones entre perfil i plataforma de Xarxes Socials, gràcies a eixe soroll vàrem poder arreplegar l'entusiasme i nostàlgia de la gent i doblar, via crowdfunding i col·laboració altruista dels actors clàssics, el film de Z "La batalla dels déus" al 2015, amb estrenes en grans auditoris i trobades d'actors amb nombrosa assistència (més de 800 persones en dues estrenes a  GODELLA I ALBORAIA). Este va ser l'únic material doblat al valencià des dels inicis de la crisi de Canal 9, molt abans de 2013 (any del tancament) Ací el making of de tal fita.

Ara, els fans i el poble valencià, els xiquets dels 90 i els d'ara, demanem amb il·lusió a la nova televisió pública valenciana, Àpunt i als seus directius, que arrepleguen el relleu i l'esforç de tanta gent i doblen en Valencià i amb les veus de sempre tot el material inèdit de 'Bola de Drac Z', junt amb la resta de sèries inèdites de La Bola de Drac: 'Bola de Drac GT' (1996), 'Bola de Drac SUPER'(2015) i les pel·lícules inèdites de la franquicia, i que ho emeten tot junt amb les sèries clàssiques ja doblades i en un espai juvenil adequat al públic objectiu, d'animació, còmics y videojocs.

El mateix Ximo Puig ho va prometre a este video,

COMPTEM AMB VOSTES! GRÀCIES!

Iniciativa d'Antonio Mas per al grup

VOLEM QUE TORNE BOLA DE DRAC A CANAL 9 i

La BOLA de DRAC en Valencià

� LINKS D´INTERÈS de La Bola de Drac en Valencià valenciana �