Vetllem per les restes arqueològiques de la ermita de Sant Pau (Ribes)

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 200!

Durant el mes de juny, s'han fet troballes arqueològiques a les obres d'adeqüació de la ermita de Sant Pau, a Ribes.

L'Ajuntament de Sant Pere de Ribes n'ha informat a les autoritats pertinents i s'està fent un seguiment per part d'un arqueòleg professional. Vaig advertir que això podria passar ja que Sant Pau està catalogat com a jaciment arqueològic.

De reformar i adeqüar la plaça de Sant Pau sempre hi estarem a temps. Però ara s'obre una oportunitat de conèixer el nostre passat, tot i que les troballes que s'han fet són de poca entitat, semblen que continuen sota la plaça.

A Espanya, la falta de recursos en investigació i les males praxis de les constructores han fomentat la destrucció de molts jaciments sense un correcte registre dels mateixos. Sent una obra pública hauria de prevaldre el foment del coneixement del passat.

Per aquests motius, demano públicament a totes les forces polítiques de Sant Pere de Ribes, a l'Ajuntament i al Departament de Cultura de la Generalitat, que s'impliquin per fomentar la investigació de les restes arqueològiques, tot recordant que la única inscripció romana de #spribes es va trobar als voltants de Sant Pau a principis del XX i que tot i restar desapareguda actualment, pot ser un indicador de la importància del jaciment.

Hoy: Fco Manuel cuenta con tu ayuda

Fco Manuel Moreno Segura necesita tu ayuda con esta petición «Vetllem per les restes arqueològiques de la ermita de Sant Pau (Ribes)». Únete a Fco Manuel y 165 personas que ya han firmado.