Advocate animals rights and strip @3bodka of his social media platform

0 have signed. Let’s get to 35,000!


@3bodka has been a Social Media guru for so long in Kuwait. He has done good deeds, donated blood and advocated for change. Never the less, he just proved that he is a heartless clown who let his Chao Chao drown, whether it was a mistake or not, the poor Chao was his responsibility that was being kept in the trunk of his car throughout transportation. He reacted by buying another Chao and saying he hopes that it can swim not like his last dog. Animal rights shouldn’t be a joke. Please vote for the future of our generation and Kuwait. This is important for animal rights, and to make sure that @3bodka doesn’t maintain his current platform. 

This petition should also allow the government of Kuwait to see that we have a majority that believe in this cause. It’s basic human decency and it should be implemented. They should make laws that protects animals and all living creautures.

Last but not least, raising awareness through websites like these and charity.org gather a lot of hype from International NGO’s and non profits like PETA, a youth organization that protects animals world wide. International awareness will help add pressure on the Kuwaiti government. It is up to them to pass laws to protect animals. This is not an attack on @3bodka the person, but @3bodka the social figuire who sent a vile message, whether with intention or not. He should be sending messages that will help promote the youth. That is why we are asking that abodka the social figuire be stripped of his platform. And to pass laws that stop pet owners from disregarding their responsibilities.

عريضة للدفاع عن حقوق الحيوان في الكويت ومنع عبودكا في منصات التواصل الإجتماعي

موجهة للحكومة الكويتية والكويتيين والمنظمات غير الحكومية

لفترة طويلة، أصبح عبودكا شخصية مشهورة على السوشيال ميديا و بالأخص منصة  سناب شات. و كان معروفاً بتبرعاته الخيرية و تبرعه بالدم للمستشفيات . ولكن تصرفاته الأخيرة نحو الحيوانات و بالأخص كلبه الذي مات بسبب إهماله و عدم القدرة على المحافظة عليه، و بالتحديد أنه ادعى أنه نسى كلبه في السيارة ،في صندوق السيارة و في هذه الحرارة القاسية في الكويت، كانت مع الأسف نهاية الكلب الذي كان يدعى "تشاو تشاو".

هذه الحملة ليست لنهاجم عبودكا، بل لنثبت للحكومة الكويتية أن شباب و أهل الكويت يؤمنون في حقوق الحيوانات مثل حقوق الانسان و يجب على الحكومة أن تفرض قوانين في الدولة، تحث على حماية الحيوانات و معاملتها برفق. و أنا متاكد أن أهل الكويت معي في فكرة هذه الحملة.

و أيضا، من الأسباب التي جعلتني ان أطلق هذه الحملة على هذا الموقع وعلى الانترنت، أن المؤسسات العالمية لحماية الحيوان سوف تضغط على الحكومة الكويتية لكي تفرض القوانين التي تحدثت عنها من قبل.

 و رسالتي إلى عبودكا و لأي شخص مشهور على السوشيال ميديا انه بدلا من اللامبالاة و اللهو الفارغ، من الاجدى و الأفضل أن تكون أنت الشخص الذي يعمل على توعية الشباب و مستقبل الكويت بدلا من لهوك الفارغ.

يجب على  القانون الكويتي أن يضع حداً لهذه الممارسات ضد الحيوان و أنا نضع حداً لهذا الهراء من خلال التوقيع على هذه العريضة.



Today: Abdulmohsen is counting on you

Abdulmohsen Albadah needs your help with “The Kuwaiti citizens and Ministries: Advocate animals rights and strip @3bodka of his social media platform”. Join Abdulmohsen and 33,350 supporters today.