Petition Closed
Petitioning försäljningschef Burde förlags AB and 1 other

Svenska almanacksförlagen: Ta med Djurens dag den 4/10 i de svenska almanackorna!

Djurens dag startades 1931 av ekologer i Italien för att uppmärksamma att djurarter hotades av utrotning. Numera firas Djurens dag för att påminna om vikten av djurens välmående och för att belysa djurens situation. Valet av datum ,4/10, var för att det är den helige Franciskus av Assisis födelsedag. Han ansågs vara djurens skyddshelgon. Numera firas djurens dag över hela världen oavsett religion. I Sverige uppmärksammar djurskydds- och djurrättsorganisationer Djurens dag varje år. Djurens Rätt t.ex. har alltid ett tema för dagen. Trots detta finns inte dagen med i de svenska almanackorna. Låt oss ändra på det. Skriv under för att Djurens dag ska finnas med den 4/10 i de svenska almanackorna.

www.worldanimalday.co.uk

Letter to
försäljningschef Burde förlags AB
Fritzell & co AB
Ta med Djurens dag den 4/10 i de svenska almanackorna!

Djurens dag startades 1931 av ekologer i Italien för att uppmärksamma att djurarter hotades av utrotning. Numera firas Djurens dag för att påminna om vikten av djurens välmående och för att belysa djurens situation. Valet av datum ,4/10, var för att det är den helige Franciskus av Assisis födelsedag. Han ansågs vara djurens skyddshelgon. Numera firas djurens dag över hela världen oavsett religion. I Sverige uppmärksammar djurskydds- och djurrättsorganisationer Djurens dag varje år. Djurens Rätt t.ex. har alltid ett tema för dagen. Trots detta finns inte dagen med i de svenska almanackorna.Jag vill att ni ändrar på det och tar med Djurens dag i almanackan senast 2014.
www.worldanimalday.co.uk