Confirmed victory

Suppression du secteur mythique des plages du débarquement

Supporters

Les offices de tourisme qui ont créé ce secteur ont choisi d'oublier des plages du débarquement sous prétexte qu'elles sont moins rentables, se basant avant tout sur les résultats du tourisme. Ainsi, une partie de Juno Beach, la totalité de Sword Beach et les zones de parachutage anglo-canadiens n'appartiennent pas à ce "Secteur mythique des plages du débarquement".

Le tourisme de mémoire doit se développer en respect de l'histoire, non pas simplement en fonction des impératifs financiers. Connectez-vous ici pour plus de renseignements : http://www.dday-overlord.com/secteur_mythique_plages_debarquement_normandie.htm

ENGLISH version

April 8th, 2013, six Normandy tourist offices took the initiative to create the "mythical sector of the landing beaches" relying on actual tourism and tourist operators figure. Some of the landing beaches and drop zones were not integrated, such as a part of Juno Beach, Sword Beach and the area of the 6th Airborne Division north of Caen.

History tourism has to respect history, not just financial imperatives. Click here to find some more information: http://www.dday-overlord.com/eng/petition_mythical_sector_normandy_landing_beaches.htm

This petition was delivered to:
  • Bessin Seulles et Mer tourisme
  • Office de tourisme des Marais de Carentan
  • Isigny-Grandcamp-Intercom
  • Office de tourisme d'Omaha Beach
  • Office de tourisme de Sainte-Mère-Eglise
  • Président de l'Office de tourisme Bayeux Intercom
    Daniel Llorca

Marc LAURENCEAU started this petition with a single signature, and won with 3,704 supporters. Start a petition to change something you care about.