Starbucks: Slopa buräggen för hönornas skull!

0 have signed. Let’s get to 200,000!

Starbucks står enligt dem själva för mer än bara kaffe. De påstår att de bryr sig om mycket mer än så. Dock verkar det som den omtanken inte sträcker sig till djuren och deras välmående då de fortsätter använda sig av ägg som kommer från hönor i bur.

Starbucks fortsätter stödja den typ av djurhållning som innebär att hönor lever i trånga, stimulansfattiga burar, så små att hönorna hindras från allt naturligt beteende. Under sitt liv i burarna får de ofta olika typer av skador som exempelvis frakturer. Det händer även att de fastnar i exempelvis gallergolvet och inte kan ta sig loss vilket leder till att de i vissa fall blir ihjältrampade av de andra hönorna.

Runt om i världen tar företag som Nestlé, Aramark, General Mills, Unilever, Aldi, Wyndham Worldwide, Intercontinental Hotels, Sodexo, Mondelez och Compass Group avstånd från burägg. I Sverige gör exempelvis Coop, City Gross, Lidl, Netto, Mathem, Skånemejerier, Sibylla och Gille samma sak, vilket visar att de tänker på både sina konsumenter och djurens välfärd. Starbucks däremot, gör det inte.

Starbucks skriver följande ”Now we see that our responsibility – and our potential for good – is even larger. The world is looking to Starbucks to set the new standard, yet again. We will lead”. Men Starbucks leder inte, inte när det kommer till djuren och deras välmående. Världen vänder sig nu mot Starbucks och undrar när de kommer att ta avstånd från den djurhållning som är bland de allra värsta, nämligen hönor som lever i burar.

Vänligen skriv under den här namninsamlingen och berätta för Starbucks att du inte kommer köpa deras produkter förrän de slutar stödja det här oerhörda djurplågeriet.

Today: Djurens Rätt is counting on you

Djurens Rätt needs your help with “Starbucks: Starbucks: Slopa buräggen för hönornas skull!”. Join Djurens Rätt and 195,609 supporters today.