0 have signed. Let’s get to 25,000!

THE PETITION:

(Français suit)

We the undersigned respectfully request that the SPCA Montérégie, SPCA Montréal, Quebec Ministries of Public Security AND Agriculture, Fisheries and Food, and any other pertinent decision-makers, recommend or lay animal neglect and/or cruelty charges against the person(s) responsible for the neglect, cruelty, and/or subsequent death of the dog, Becky.

Nous, soussignés, demandons respectueusement que la SPCA Montérégie , SPCA de Montréal , les ministères de la Sécurité publique ET de l'agriculture , de la pêche et de l'Alimentation du Québec , et tous les autres décideurs pertinents , recommandent ou négligence et / ou de cruauté animale des accusations contre la personne (s ) responsable pour la négligence, de cruauté , et / ou la mort subséquente du chien, Becky .

BECKY’S STORY:

(Français suit)

Becky was a dog who, according to the SPCA Montérégie, was found on February 24 after they were called to investigate a complaint in Ste. Sabine, Quebec. According to the SPCA Montérégie, Becky was found dead, probably only hours from being rescued, “on the coldest morning of the year.” They add that Becky had lived for 14 YEARS with a big chain around her neck, tied to a broken down doghouse with no protection from the elements. Becky’s story is tragic enough in itself, but it gets worse. The SPCA Montérégie states that:

“Unfortunately our laws are very weak. There is little to no protection for our animals. Becky's owners did not break any laws. They provided shelter (a doghouse), food and water for her. That’s all the law requires for our animals. But please do not let this deter you from reporting acts of cruelty and neglect.”

I hope (and believe) that animal cruelty laws in Canada are not so weak as to prevent animal cruelty and neglect legislation from being enforced in a case like Becky’s that seems to be so clearly cut and dried. Provincial legislation in Quebec requires that “the owner or custodian of an animal shall ensure that the safety and welfare of the animal are not jeopardized,” that animals must be kept in premises that are “suitable to the animal’s biological requirements,” and that the animal is not “subject to abuse or ill-treatment that may affect its health.” Federal Criminal Code legislation prohibits animal neglect and cruelty. Surely there must be something in one or both of these pieces of legislation that would enable someone to charge the person(s) responsible for what was done to Becky.

SPCA Montérégie investigators know where Becky resided and likely who should be held responsible. Thus, we call on the SPCA Montérégie, SPCA Montréal, Quebec Ministries of Public Security AND Agriculture, Fisheries and Food, and any other pertinent decision-makers, to recommend or lay animal neglect and/or cruelty charges against the person(s) who were responsible for providing care for Becky. The SPCA Montérégie has asked us to “Please speak out for those who can't speak for themselves. Do it for Becky.” So, please, for Becky, sign the petition and share it with your friends. Becky deserves justice. Rest in peace, sweet girl. You are now free and unchained. <3 <3

Français

Becky était un chien qui, selon la SPCA Montérégie, a été trouvé le 24 Février après qu'ils ont été appelés à enquêter sur une plainte à Saint-Sabine, Québec. Selon la SPCA Montérégie, Becky a été retrouvé mort quelques heures seulement, sans doute d'être sauvé, "le matin le plus froid de l'année.» Ils ajoutent que Becky avait vécu pendant 14 ans avec une grande chaîne autour de son cou, attaché à un ventilées Doghouse sans protection. L'histoire de Becky est assez tragique en soi, mais elle se aggrave. La SPCA Montérégie stipule que:

"Malheureusement, nos lois sont très faibles. Il ya peu ou pas de protection pour nos animaux. Les propriétaires de Becky ne ont pas brisé les lois. Ils ont fourni un abri (une niche), de la nourriture et de l'eau pour elle. Ce est tout ce que la loi exige pour nos animaux. Mais se il vous plaît ne vous laissez pas dissuader de dénoncer les actes de cruauté et de négligence ".

Je espère (et je crois) nos lois sur la cruauté envers les animaux au Canada ne sont pas assez faible pour prévenir la cruauté envers les animaux et la législation de la négligence d'être imposée dans un cas comme Becky qui semble être si clairement coupé et séché. La législation provinciale au Québec exige que «le propriétaire ou le gardien d'un animal doit se assurer que la sécurité et le bien-être de l'animal ne sont pas compromis," que les animaux doivent être conservés dans des locaux qui sont «adaptés aux besoins biologiques des animaux," et que la animal ne est pas "l'objet d'abus ou de mauvais traitements qui peuvent affecter sa santé." législation Code pénal fédéral interdit la négligence et la cruauté animale. Il doit sûrement y avoir quelque chose dans l'une ou l'autre de ces textes de loi qui permettraient à quelqu'un de inculper la personne (s) responsable des soins de Becky.

SPCA Montérégie enquêteurs savent où Becky résidé et qui devrait vraisemblablement être tenu responsable . Ainsi , nous demandons à la SPCA Montérégie , SPCA de Montréal , les ministères de la Sécurité publique ET de l'agriculture , de la pêche et de l'Alimentation du Québec, et tous les autres décideurs pertinents de recommander ou de ponte négligence et / ou de cruauté animale des accusations contre la personne (s) qui sont responsables de la prestation de soins pour Becky . La SPCA Montérégie nous a demandé de "Se il vous plaît parler pour ceux qui ne peuvent parler pour eux-mêmes. Faites-le pour Becky ". Donc, se il vous plaît, pour Becky, signer la pétition et la partager avec vos amis. Elle mérite la justice. Repose en paix, fille douce. Vous êtes maintenant libre et déchaîné. <3 <3

FACEBOOK PAGE FOR PETITION UPDATES:

LINK TO THE POST FROM THE SPCA MONTEREGIE:

LINK TO THE SONG “DOGS CRY” BY KIM NOWLAN, DEDICATED TODAY TO BECKY:

Today: Animal Cruelty Legislation Advocates Canada is counting on you

Animal Cruelty Legislation Advocates Canada needs your help with “SPCA Montérégie: Recommend or lay animal neglect and/or cruelty charges against the person(s) responsible for the neglect, cruelty, and/or subsequent death of the dog, Becky.”. Join Animal Cruelty Legislation Advocates Canada and 17,223 supporters today.