0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 15.000.

¿Com és possible construir encara en costes, on ja no queda res? Ni platja, ni arena, només el mar que xoca amb les propietats privades.

CASTELLANO                    DEUTSCH                   ENGLISH

Un exemple: ¿Com és possible projectar en aquestes circumstàncies, en la platja de Les Marines a Dénia (Alacant), a peu del mar, un nou bloc d´apartaments de luxe amb cinc altures? En una zona malferida cridada Blay Beach, una platja greument erosionada, quasi desapareguda.

Tot açò hauria de ser motiu suficient per a no permetre allí (en terrenys inundables pel mar) una nova construcció d’aquestes dimensions que només pot empitjorar el sofriment d’aquesta platja. Però, paradoxalment, ni la Llei de Costes ho impedeix.

Sembla que no aprenem dels errors del passat i de l’època de la bambolla immobiliària... Seguim destruint les nostres costes. A Dénia, a la Comunitat Valenciana i en tota Espanya.

¿No prediquen els experts que cal reduir la construcció en primera línia, en comptes d’augmentar-la, per a no fer més dany al nostre litoral? Que cal afrontar el canvi climàtic que ens porta un augment del nivell del mar i temporals cada vegada més catastròfics en primera línia... Avisen que l’ocupació urbanística és una de les majors causes de l’erosió en les nostres costes.

Així i tot, segueixen sorgint nous projectes nocius com en aquest cas el complex “Residencial Les Ones” en el litoral de Dénia. Un projecte que s´està convertint en un mal exemple de com no hauríem de seguir actuant en les nostres costes. Casos semblants hi ha des de Catalunya fins a Andalusia i des de les Illes Canàries fins a les Illes Balears.

¡Ajuda a protegir les nostres platges que són de tots! També dels nostres fills i néts.

Per açò demanem als responsables:

No autoritzen aquesta construcció en el litoral de Dénia. Per favor, deixen de passar-se la pilota d’uns a uns altres i elaboren junts un pla integral per a protegir aquesta platja i evitar la seua total desaparició. Un pla amb solucions duradores per a salvar, estabilitzar i restaurar aquesta zona en perill, així com les altres platges en regressió en el litoral de Dénia.

Sabent que el de Dénia no és cap singular: no permeten més la destrucció del litoral espanyol amb projectes urbanístics que no siguem respectuosos amb la nostra costa. Necessitem d’una vegada per sempre una estratègia contra els efectes de l’erosió en totes les nostres costes, també per a adaptar-les a l’efecte del canvi climàtic. I necessitem sobretot una Llei de Costes que protegisca eficaçment les platges en regressió.

¡Moltes gràcies!

Aquesta peticio es una iniciativa de les plataformes Protegim la Platja i SOS Natura Marina Alta.

Heute: Protejamos la Playa verlässt sich auf Sie

Protejamos la Playa benötigt Ihre Hilfe zur Petition „SOS Dénia – ¡No a la destrucció de les nostres costes! – ¡Protegim les nostres platges!”. Jetzt machen Sie Protejamos la Playa und 14.413 Unterstützer/innen mit.