

Sivas Selçuk Anadolu Lisesi'nde 20 Değerli Öğretmenimize Yapılan Haksızlığa Dur de!
Kampanya metni
08.04.2025 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, ülkemizin en başarılı liselerinde (proje okullarında) görev yapan yüzlerce öğretmenin norm fazlası statüsüne alınması idari işlemi kapsamında; Sivas’ın en köklü ve nitelikli okullarından biri olan Sivas Selçuk Anadolu Lisesi’nde görev yapan 20 öğretmenimiz de somut, ölçülebilir ve objektif hiç bir kritere dayanılmadan yahut herhangi bir gerekçe gösterilmeden norm fazlası statüsüne alınmış hak ederek görev yaptıkları okulumuzdan uzaklaştırılma süreçleri başlatılmıştır.
🎓 Bizler, başta Sivas Selçuk Anadolu Lisesi mezunları ve mezun aileleri olmak üzere bu haksız ve liyakatsiz atama işlemine karşı olan vatandaşlar olarak; okulumuzun marka değerinde büyük emeği olan öğretmenlerimizin haksız ve hukuksuz bir idari kararla uzaklaştırılmasını asla kabul etmiyoruz.
Selçuk Anadolu Lisesi, kurumsal kimliği ile özdeşleşmiş taş binasından ibaret olmadığı gibi bakanlık tarafından geri dönülmesini talep ettiğimiz idari işlem ile okulumuzdan uzaklaştırılan öğretmenlerimiz de sadece ders anlatan kişiler değildir. Bu haksız işleme maruz bırakılan öğretmenler, gerek mesleki donanımları ve tecrübeleri ile gerekse insani ve vicdani yaklaşımları ile öğrencilerinin , öğrenci ailelerinin ve dolayısıyla toplumun büyük bir kesiminin hayatına dokunan, öğrencilerinin akademik başarılarına ek olarak toplumun bütününe faydalı bireyler olma bilinci aşılayan bu bilinç ile nice nesiller yetiştiren kıymetli eğitimcilerdir.
Bu çerçevede; yetkin eğitimcilerin, layıkıyla görev yaptıkları kurumlardan uzaklaştırılması işleminde kamu yararından söz edilemeyeceği aksine bu karardan dönülmemesi halinde hali hazırda öğrencisi olan gençler ile ilgili öğretmenlerin mağduriyetine yol açacağı ve bu hali ile de kamu vicdanının derinden yaralanacağı izahtan varestedir.
Bu imza kampanyası ile;
📌Haksız ve hukuka aykırı idari işlemi tesis eden Milli Eğitim Bakanlığı’na sesimizi duyurma umuduyla birlikte ilgili haksız işlemden ivedilikle geri dönülmesini,
📌Okulumuz öğretmenleri başta olmak üzere bu haksız işlem ile mağdur edilen tüm öğretmenlerin atamalarının hak ettikleri şekilde ve liyakat çerçevesinde yapılmasını talep ediyoruz.
4.642
Kampanya metni
08.04.2025 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, ülkemizin en başarılı liselerinde (proje okullarında) görev yapan yüzlerce öğretmenin norm fazlası statüsüne alınması idari işlemi kapsamında; Sivas’ın en köklü ve nitelikli okullarından biri olan Sivas Selçuk Anadolu Lisesi’nde görev yapan 20 öğretmenimiz de somut, ölçülebilir ve objektif hiç bir kritere dayanılmadan yahut herhangi bir gerekçe gösterilmeden norm fazlası statüsüne alınmış hak ederek görev yaptıkları okulumuzdan uzaklaştırılma süreçleri başlatılmıştır.
🎓 Bizler, başta Sivas Selçuk Anadolu Lisesi mezunları ve mezun aileleri olmak üzere bu haksız ve liyakatsiz atama işlemine karşı olan vatandaşlar olarak; okulumuzun marka değerinde büyük emeği olan öğretmenlerimizin haksız ve hukuksuz bir idari kararla uzaklaştırılmasını asla kabul etmiyoruz.
Selçuk Anadolu Lisesi, kurumsal kimliği ile özdeşleşmiş taş binasından ibaret olmadığı gibi bakanlık tarafından geri dönülmesini talep ettiğimiz idari işlem ile okulumuzdan uzaklaştırılan öğretmenlerimiz de sadece ders anlatan kişiler değildir. Bu haksız işleme maruz bırakılan öğretmenler, gerek mesleki donanımları ve tecrübeleri ile gerekse insani ve vicdani yaklaşımları ile öğrencilerinin , öğrenci ailelerinin ve dolayısıyla toplumun büyük bir kesiminin hayatına dokunan, öğrencilerinin akademik başarılarına ek olarak toplumun bütününe faydalı bireyler olma bilinci aşılayan bu bilinç ile nice nesiller yetiştiren kıymetli eğitimcilerdir.
Bu çerçevede; yetkin eğitimcilerin, layıkıyla görev yaptıkları kurumlardan uzaklaştırılması işleminde kamu yararından söz edilemeyeceği aksine bu karardan dönülmemesi halinde hali hazırda öğrencisi olan gençler ile ilgili öğretmenlerin mağduriyetine yol açacağı ve bu hali ile de kamu vicdanının derinden yaralanacağı izahtan varestedir.
Bu imza kampanyası ile;
📌Haksız ve hukuka aykırı idari işlemi tesis eden Milli Eğitim Bakanlığı’na sesimizi duyurma umuduyla birlikte ilgili haksız işlemden ivedilikle geri dönülmesini,
📌Okulumuz öğretmenleri başta olmak üzere bu haksız işlem ile mağdur edilen tüm öğretmenlerin atamalarının hak ettikleri şekilde ve liyakat çerçevesinde yapılmasını talep ediyoruz.
Karar Vericiler
İmzacılar Ne Diyor?
Kampanya Güncellemeleri
Bu kampanyayı paylaş
Kampanya 12 Nisan 2025 tarihinde başlatıldı