Petitioning The Prime Ministry of Jordan / لرئاسة الوزراء في الأردن.
This petition will be delivered to:
The Prime Ministry of Jordan / لرئاسة الوزراء في الأردن.

Save the Amman Symphony Orchestra / التماس إنقاذ أوركسترا عمان السمفوني

5,228
Supporters

The highly skilled musical sounds of the Amman Symphony Orchestra will be silenced soon if proposed governmental budget cuts aren’t averted.

A mark of a world-class city, a national orchestra can aid a country in developing its cultural identity, as well as create a connection with the global community. In addition to enriching Jordan with weekly concerts in downtown Amman, touring throughout the country, and participating in art and culture festivals, the highly skilled performers of the Amman Symphony Orchestra also inspire the next generation by teaching the art of both Arabic and Western Music. The ASO also has a positive impact on the national economy by offering new non-traditional job opportunities to Jordanian youth and helping Jordan develop its music industry.

If the governmental budget cuts become a reality, the Amman Symphony Orchestra will disband at the end of the 2011-2012 season. Unless funding is continued, the closing of Jordan’s only professional orchestra will leave a tremendous void in the cultural life of Jordan.

By signing this petition, you can help preserve both a national symphonic treasure as well as a truly global, international musical experience for all Jordanians. Please sign so the music is not silenced!

 

إن الأداء الموسيقي الرفيع المستوى لأوركسترا عمان السمفوني سوف يتوقف قريبًا في حال استمرار توقف المخصصات المالية المستحقة لهذه الأوركسترا. 

من مؤشرات المدينة ذات الطراز العالمي أن تتوافر فيها أوركسترا وطنية تسهم في تطوير هوية البلد الثقافية وتنشئ  حلقة اتصال بالمجتمعات في العالم.  فإلى جانب إثراء الحياة الثقافية في الأردن عن طريق الحفلات الأسبوعية في وسط العاصمة عمان، والتجوال في أنحاء البلد لتقديم العروض الموسيقية المختلفة والمشاركة في المهرجانات الفنية والثقافية، يقوم أعضاء أوركسترا عمان السمفوني، وهم من الفنانين ذوي الخبرة العالية، بتدريس فن الموسيقى العربية والغربية بما يؤثر إيجاباً في الأجيال القادمة، وهذا يؤدي بالتالي إلى توفير فرص عمل جديدة وغير تقليدية يمكن للشباب الأردني الاستفادة منها تؤثر إيجاباً على الاقتصاد الوطني وتساعد الأردن في تطوير صناعته الموسيقية.

في حال أضحى الانقطاع  في الميزانية الحكومية حقيقة واقعة واستمر هذا التمويل متوقفاً، فإن أوركسترا عمان السمفوني سوف تحل في نهاية الموسم 2011-2012، ما سيترك فراغا كبيراً في الحياة الثقافية في الأردن ولا سيما وأن هذه الأوركسترا هي الوحيدة من نوعها في هذا البلد وبهذا المستوى المتقدم.

بتوقيعك على هذه العريضة، يمكنك المساعدة في الحفاظ على كنز سمفوني وطني وعالمي في آن معاً وتجربة موسيقية فريدة لكل الأردنيين.  الرجاء التوقيع فبصوتك يستمر صوت الموسيقى!

 

Relevant Links:

http://www.youtube.com/watch?v=_82I746HuGk

http://www.facebook.com/#!/SaveASO

http://www.youtube.com/watch?v=GMQA6gphej4&feature=youtu.be

http://dima88.blogspot.com/2012/04/save-amman-symphony-orchestra.html?spref=fb

 


Letter to
The Prime Ministry of Jordan / لرئاسة الوزراء في الأردن.
I just signed the following petition addressed to: The Prime Ministry of Jordan / لرئاسة الوزراء في الأردن.

----------------
Continue to financially support the Amman Symphony Orchestra

The highly skilled musical sounds of the Amman Symphony Orchestra will be silenced soon if proposed governmental budget cuts aren’t averted.

A mark of a world-class city, a national orchestra can aid a country in developing its cultural identity, as well as creating a connection with the global community. In addition to enriching Jordan with weekly concerts in downtown Amman, touring throughout the country, and participating in art and culture festivals, the highly skilled performers of the Amman Symphony Orchestra also inspire the next generation by teaching the art of both Arabic and Western Music. The ASO also has a positive impact on the national economy by offering new non-traditional job opportunities to Jordanian youth and helping Jordan develop its music industry.

If the governmental budget cuts become a reality, the Amman Symphony Orchestra will disband at the end of the 2011-2012 season. Unless funding is continued, the closing of Jordan’s only professional orchestra will leave a tremendous void in the cultural life of Jordan.

إن الأصوات الموسيقية عالية المستوى لأوركسترا عمان السمفوني ستصمت قريبًا إذا لم يتم تفادي التخفيضات المقترحة في الميزانية الحكومية.

إن وجود أوركسترا وطنية من مؤشرات المدن ذات المكانة العالمية، إذ لها أن تساهم في تطوير الهوية الثقافية للبلد، فضلاً عن إنشاء حلقة اتصال مع المجتمع العالمي. إلى جانب إثراء الحياة الثقافية في الأردن عن طريق الحفلات الأسبوعية في وسط العاصمة عمان، والعزف في جميع أنحاء البلاد، والمشاركة في المهرجانات الفنيةوالثقافية، يقوم أعضاء أوركسترا عمان السيمفوني، وهم من الفنانين ذوي الخبرة العالية، بإلهام الجيل القادم من خلال تدريس فن الموسيقى العربية والعالمية على حد سواء. لأوركسترا عمان أيضا تأثير إيجابي على الاقتصاد الوطني من خلال توفير فرص عمل جديدة غير تقليدية للشباب الأردني ومساعدة الأردن في تطوير صناعة الموسيقى.

في حال أضحت التخفيضات في الميزانية الحكومية حقيقة واقعة، سيتم حل أوركسترا عمان السيمفوني في نهاية موسم 2011-2012. إذا لم يستمر التمويل، فإن إيقاف الأوركسترا الوحيدة في الأردن سيترك فراغا كبيرا في الحياة الثقافية للبلد.

----------------

Sincerely,