Petition Closed

Trasladar a cárcel de Angol al Preso Político Mapuche Gabriel Valenzuela

English & Español

Gabriel Valenzuela Montoya, young Mapuche Political Prisoner, imprisoned for the last 10 months in the prison for minors in Chol Chol, awaiting his trial, is on a hunger strike since May 13, 2013, just asking to be transferred to the module for Mapuche communitie members in the prison in Angol, to be closer to his family, and in the company of other Mapuche brothers, who are also victims of the political persecution by the Chilean state.

Gabriel Valenzuela Montoya, joven Prisionero Político Mapuche, encarcelado desde hace 10 meses en la cárcel de menores de Chol Chol, esperando su juicio, esta en huelga de hambre desde el día 13 de mayo de 2013, solo pide ser trasladado al modulo de comuneros Mapuche en la cárcel de Angol, para poder estar más cerca de su familia, y en compañía de otros hermanos Mapuche, que también son víctimas de la persecución política del estado.

This petition was delivered to:
  • Director Nacional del Sename
    Rolando Melo Latorre
  • Director Nacional de la Gendarmería
    Marco Fuentes Mercado
  • Directora del Instituto Nacional de Derechos Humanos (INDH)
    Lorena Fries Monleón

M.T.J. Kniese started this petition with a single signature, and now has 1,162 supporters. Start a petition today to change something you care about.