Portugal Diz NÃO ao Fracking / Portugal Says NO to Fracking

0 have signed. Let’s get to 10,000!

Caros amigos

Portugal é conhecido pela sua grande beleza, beleza esta que está agora em risco de ser destruída. Portugal é sem duvida uma região pobre de água, e é uma região ecologicamente sensível que está agora sob ameaça de ser devastada por operações de mineração para extrair gás natural através de uma técnica controversa chamado de fraturamento hidráulico ou "fracking" ou através de outras tecnologias não convencionais.

Durante o processo de fracking, milhões de litros de água, areia e diversos produtos químicos - a maioria dos quais são tóxicos, carcinogic bem como teratogénico (que incluem benzeno, tolueno, etilbenzeno, xileno, etileno glicol (anti-congelante), o combustível diesel, naftaleno (bola para a traça) compostos , ácido bórico, arsénico, hidrocarbonetos orgânicos poli nucleares, apenas para citar alguns dos 600 e tantos produtos químicos utilizados) - são bombeados nos furos com água a alta pressão para liberar o gás natural (chamado gás de xisto) preso em camadas de rocha no subsolo.

Nos EUA, onde fracking tem sido amplamente utilizado, tem havido centenas de casos documentados deste processo, que resultou em:

• poluição catastrófica da água potável;
  • poluição do ar;
  • aumento da actividade sísmica, resultando em terremotos;
  • impactos gerais na saúde de seres humanos e animais; e
  • uma grande degradação ambiental.

Já existe uma onda crescente de oposição ao uso de fracking em Portugal, e esta onda está a crescer. Liderado por organizações não governamentais das quais a ASMAA é sem dúvida uma das organizações que lidera esta luta, muitas empresas, agricultores, organizações de direitos humanos, investidores, turistas, residentesestrangeiros  e cidadãos comuns.

Se está preocupado com os impactos que este género de exploração de gás natural no nosso país vai trazer para a sua região, por favor junte a sua voz a nossa adicionando o seu nome na petição.

Saiba mais sobre o que e o fracking aqui:

************************************************************************

Dear friends

Large parts of Portugal is currently under threat of Fracking. Our beautiful, but water-poor and ecologically sensitive regions are under threat of being devastated by mining operations to extract natural gas using a controversial technique called hydraulic fracturing or 'fracking' or other unconventional technologies.

During fracking millions of liters of water, sand and numerous chemicals most of which are toxic, carcinogenic as well as teratogenic (they include benzene, toluene, ethyl benzene, xylene, ethylene glycol (antifreeze), diesel fuel, naphthalene (moth ball) compounds, boric acid, arsenic, poly nuclear organic hydrocarbons, only to name a few of 600-odd chemicals used), are pumped into boreholes at high pressure to release natural gas (called shale gas) trapped in layers of underground rock.

In the USA, where fracking has been used extensively, there have been hundreds of documented cases of this process resulting in:

• catastrophic drinking water pollution;
  • air pollution;
  • increased seismic activity resulting in earthquakes;
  • health concerns for humans and animals; and
  • general environmental degradation.

There is already a growing groundswell of opposition to the use of fracking in Portugal lead by various groups, with ASMAA being one of the leading associations in this fight against this threat. But we not alone, many other NGO's, local businesses, farmers, tourists, investors, as well as ordinary citizens and expat residents are making their voices heard.

If you are concerned about the likely environmental and health impacts of natural gas exploitation in our country, please join us in adding your name to this petition.

The Petition Letter

We, the undersigned:

Call on national, provincial and municipal government to institute a moratorium on all on-shore exploration and exploitation of natural gas in Portugal, especially any operations involving hydraulic fracturing, at least until comprehensive, independent, scientific assessments can guarantee that such exploration and exploitation activities will not lead to detrimental environmental or health effects and until independent and efficient measures are in place to monitor all shale gas exploration and exploitation.

Find out more about fracking here:

Today: ASMAA - Algarve Surf and Marine Activities Association is counting on you

ASMAA - Algarve Surf and Marine Activities Association needs your help with “Representativos do governo nacional, regional, e camaras municipais.: Portugal Diz NÃO ao Fracking / Portugal Says NO to Fracking”. Join ASMAA - Algarve Surf and Marine Activities Association and 8,789 supporters today.