Petition Closed
Petitioning tohidisoraya@gmail.com

Rädda ett Världsunikt Skepp - Save a World Unique Ship

Visste Du att världens största seglande träskepp är svenskt, men att detta skepp nu är påväg att säljas?

Ostindiefararen Götheborg är en replika av ett seglande fraktfartyg med samma namn från 1700-talet. Orginalskeppet var ett av flera fartyg som kom att betyda mycket för svensk ekonomi och handelssjöfart. Replikan byggdes på svensk mark och sjösattes 2003 efter över ett helt decennium av gediget hantverksarbete. Under årens lopp har hon seglat över hela världen och miljontals människor har fått ta del av detta unika fartyg.

Dock verkar det nu som om vi har glömt vilken tillgång skeppet är. Hon är en internationell mötesplats, både privat, politiskt och handelsmässigt och under hennes många resor ute i världen har hon tjänat som representant för Sverige. Även de samarbetspartners och företag som har stöttat skeppet genom åren har fått nyttja den dragningskraft hon har.

Just nu löper detta världsunika skepp som sagt risk att säljas och lämna oss för gott, om vi inte med gemensamma krafter kan visa vårt stöd och engagemang. Vi vill med denna namninsamling uppmärksamma det som nu sker för makthavare och politiker så att de kan arbeta för att skeppet inte säljs utomlands.

Med Ditt stöd kan vi göra detta. Vill Du att Ostinidiefararen Götheborg ska fortsätta segla under svenskt flagg? Då kan Du hjälpa genom att skriva under denna namninsamling och sprida den vidare.

Tack,
Götheborg Supporters

Vill du hjälpa ytterligare? Skriv då gärna ut affischen för denna namninsamling och sätt upp den på en anslagstavla eller lägg den på bordet i lunchrummet! Använd även gärna hashtagen #letgotheborgsail i sociala medier.

__________________________________________________________________

*In English for our international supporters,

Do you know of the world’s biggest wooden sailing vessel, The Swedish Ship Götheborg?

She is a replica of a trading vessel from the 18th century, and the last of the world’s big East India Company vessels that once sailed across the seas. In the process of building her, old techniques and skills were rediscovered. She is a treasure of history and craftsmanship, integrated into modern shipping.

During the ship’s many voyages she has been a platform for people to meet, grow, and experience the world, giving both people and companies the opportunity to prosper. She has been sailing with an international crew and people from all over the globe have been able to experience her.

Unfortunately this opportunity is now slipping away. During the last couple of years people have started to forget about the ship and she is now facing major economic difficulties.

With this petition, we want to show Swedish politicians and leaders how important it is to keep the Swedish Ship Götheborg where the knowledge and tradition is based; in Sweden. With your help we can make sure that people can continue to experience this world-unique ship. By signing this and sharing it, you can help us

Thank you,
Götheborg Supporters

Would you like to help us out some more? Then please print the poster for this petition and put it on a board or on the table in the breakroom! We would also be greatful if you use our hashtag #letgotheborgsail in social media.

This petition was delivered to:
  • tohidisoraya@gmail.com

Götheborg Supporters started this petition with a single signature, and now has 6,428 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Götheborg is counting on you

Götheborg Supporters needs your help with “Rädda ett Världsunikt Skepp - Save a World Unique Ship”. Join Götheborg and 6,427 supporters today.