Petition Closed
Petitioning Regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona Eduard Freixedes and 1 other
This petition will be delivered to:
Regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona
Eduard Freixedes
Alcalde de Barcelona
Xavier Trias

Que es permeti l'entrada d'animals de companyia als transports públics de Barcelona

Barcelona te censat un important nombre d'animals de companyia. És una reivindicació històrica per part dels propietaris de gossos i gats que es permeti als usuaris de transport públic viatjar acompanyats del seu animal de companyia.

Ciutats com Viena, Berlín, Amsterdam, Londres, Brusel·les, Venècia, Frankfurt, Estocolm i Ginebra estan classificades entre les primeres vint ciutats amb millor qualitat de vida del món segons el ranking de Mercer 2010 i "permeten que els usuaris de transport públic viatgin amb els seus animals de companyia (lligats, amb morrió en alguns casos)".  No així Barcelona, que, per cert, ocupa el lloc 40 i acaba d'aprovar el seu Programa d'Actuació Municipal 2012-2015 (PAM). Pensem també  que hi ha molta gent gran per a la qual el seu gos representa la seva única companyia. I que cada dia més persones que viuen en ciutats s'acompanyen d'animals a les seves vides. De fet, hi ha més de 20.000 gossos inscrits en el cens d'animals de companyia de Barcelona.

Actualment, els que desitgem viatjar amb els nostres animals de companyia ens veiem obligats a utilitzar el cotxe pels desplaçaments. Per això DEMANEM a l'Alcalde de Barcelona que aprovi una ordenança municipal que compti amb totes aquelles persones, que som moltes, que volem viatjar en transport públic amb el nostre animal de companyia. Amb el canvi de normativa ampliarem el nombre d'usuaris del transport públic, reduint així la contaminació acústica i atmosfèrica que provoca el tràfic rodat a Barcelona.

Signa aquesta petició i demana a l'alcalde de Barcelona i a la seva Comissió de Govern que permetin viatjar amb els seus animals de companyia als usuaris de transport públic de Barcelona

Letter to
Regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona Eduard Freixedes
Alcalde de Barcelona Xavier Trias
A l'atenció de qui correspongui:

Barcelona acaba d'aprovar el seu Programa d'Actuació Municipal 2012-2015 (PAM) en el que s'inclouen qüestions referides a l'ús del transport públic. Tanmateix, aquest Programa no preveu una ordenança municipal que permeti als usuaris viatjar en transport públic amb els seus animals de companyia.

Ciutats europees com Viena, Berlín, Amsterdam, Venècia, Frankfurt, Estocolm i Ginebra si permeten als ciutadans viatjar amb els seus animals de companyia en determinades condicions. Precisament aquestes ciutats estan per damunt als rankings de qualitat de vida del ciutadà (com el ranking Mercer) en el que Barcelona se situà en el lloc 40 l'any 2011.

Per això li demano que aprovi una ordenança municipal que permeti viatjar amb els seus animals de companyia en transport públic a tots els usuaris que ho desitgin. Només a Barcelona hi ha més de 20.000 gossos enregistrats al cens d'animals de companyia. Aquesta mesura aniria a favor de la promoció del transport públic i consolidaria el TMB com el mitjà de transport per a tots els residents a Barcelona que conviuen amb els seus animals de companyia.

Gràcies.