Petition Closed
Petitioning Ajuntament de La Garriga / Generalitat de Catalunya

Prou de maltractament de gossos de caçadors a la Garriga. Volem que les administracions actuïn. (Versión en castellano a continuación)


2,699
Supporters

Prou de maltractament de gossos de caçadors a la Garriga. Volem que les administracions actuïn.

 Un gran nombre de gossos de caçadors estan sent maltractats a la Garriga davant la passivitat de l'Administració.

 

En els últims anys, diverses organitzacions com ara la Fundació Altarriba, FAADA i DAR Animal Rescue, han presentat denúncies contra caçadors que mantenen gosseres il.legals i que incompleixen la Llei de Protecció Animal.

 

A la Garriga també tenim un cas molt greu de maltractament de gossos de caçadors. En una "gossera il.legal" ubicada a la zona de la Rovira, darrera del cementiri nou, desenes de gossos romanen tancats en gàbies exteriors dia i nit, obligats a viure entre els seus excrements i amb pèssimes condicions d'alimentació. A més, alguns d’ells presenten ferides obertes sense curar, i en general es troben en unes condicions sanitàries lamentables. Tan el col.lectiu com l’administració, la qual no ha actuat encara malgrat la coneixença dels fets, estan incomplent impunement diversos articles de la Llei de Protecció Animal.

Cal remarcar les dures condicions en les que viuen i l’estrès i patiment als que estan sotmesos.

 

La llei actual en aquest cas, obliga a tenir un Nucli zoològic" independentment del nombre de gossos. D'aquesta manera, la instal·lació passa a incloure's dins un registre i pot ser objecte d'inspeccions per comprovar si compleix amb els mínims de benestar animal i sanitat marcats per la llei.

 

Tot i que després d’haver rebut les queixes d’alguns ciutadans l'Ajuntament ha fet tràmits, encara queda pendent (des de juliol de 2012) que la Generalitat faci una inspecció per tal de valorar si es pot concedir el nucli zoològic o no. Mentrestant, els gossos segueixen patint molt, tant a nivell físic com psíquic.

 

Amb aquesta petició, demanem:

 

-      Que les administracions responsables, Ajuntament i Generalitat, prenguin les mesures oportunes per tal que els propietaris dels gossos que malviuen a la Rovira es responsabilitzin del benestar d’aquests animals i compleixin la Llei i de Protecció Animal.

-      Que se’ls apliqui tot el pes de la llei i les sancions corresponents.

________________________________________________________________

Basta de maltratos a perros de cazadores en La Garriga. Queremos que las administraciones actúen de una vez.

Un número indeterminado de perros de cazadores están siendo maltratados en La Garriga ante la pasividad de la Administración.

En los últimos años, diversas organizaciones como por ejemplo la fundación Altarriba, FAADA y DAR Animal Rescue, han presentado denuncias contra cazadores que mantienen perreras ilegales y que incumplen las leyes de protección animal.

En la Garriga también tenemos un caso MUY GRAVE de maltrato de perros por parte de los cazadores. En una “perrera ilegal” ubicada en la zona de la Rovira, detrás del cementerio nuevo, decenas de perros permanecen encerrados en jaulas exteriores día y noche, (llueva, nieve, haga frio o calor insoportables). Están obligados a vivir entre sus excrementos, en pésimas condiciones de alimentación y sin ningún tipo de cuidado. Además, alguno de ellos presenta heridas abiertas sin curar, posiblemente ya infectadas debido a las condiciones sanitarias más que lamentables. Las duras condiciones en las que viven y el estrés que padecen hace que la vida no sea un regalo para ellos.

A pesar de ser conocedora de los hechos, la Administración no está actuando en consecuencia, incumpliendo así diversos artículos de la Ley de Protección Animal.

La Ley actual en estos casos obliga a tener un núcleo zoológico, independientemente del número de perros. De esta forma, la instalación se tiene que incluir dentro de un registro y puede ser objeto de inspecciones para comprobar si se cumple con lo mínimo exigible en cuanto a bienestar animal y sanidad marcado por la Ley. Todo esto se está incumpliendo.

A pesar de haber recibido quejas de algunos ciudadanos y de que el ayuntamiento de La Garriga ha hecho algunos trámites, aun está pendiente (desde julio de 2012) que la Generalitat proceda a hacer una inspección y valore si pueden conceder los permisos correspondientes para adecuar las instalaciones en un núcleo zoológico, o no. Mientras tanto, los perros continúan padeciendo muchísimo, tanto a nivel físico como psíquico.

Con esta petición solicitamos:

- Que las administraciones responsables, tanto el ayuntamiento de La Garriga, como el departamento correspondiente de la Generalitat, adopten las medidas oportunas al respecto para que los propietarios de los perros que malviven en la Rovira se responsabilicen del bienestar de sus animales y cumplan con todos los parámetros de la Ley de Protección Animal que en estos momentos están incumpliendo.
- Que se soliciten y se depuren responsabilidades a los propietarios de la Rovira, aplicándoles las sanciones que correspondan por el incumplimiento reiterado en tiempo y forma de la Ley de Protección Animal.

_____________________________________________________________

 

 

Letter to
Ajuntament de La Garriga / Generalitat de Catalunya
Prou de maltractament de gossos de caçadors a la Garriga. Volem que les administracions actuïn.