Protect Endangered Yellow-Naped Amazon Parrots in Nicaragua

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Por favor, desplácense hacia abajo para la explicación en español.

We urge YOU to sign our letter to the President and Vice President of Nicaragua, a nation critical to the future of neotropical parrots. Over the past 20 years, the population of the yellow-naped Amazon parrot (Amazona auropalliata) in Central America has declined by more than 50% as a result of deforestation and poaching for the pet trade. The yellow-naped Amazon parrot is now in danger of extinction. Keeping these sensitive, highly intelligent parrots safe in the wild is critical to preserving their species. They need the government of Nicaragua to take action to stop the illegal pet trade during the nesting season.

To protect the endangered yellow-naped Amazon parrot, the letter below and the list of signatures will be delivered to the Casa Presidencial (Presidential Palace) at the end of April of this year. Thank you for signing this important petition.

To President José Daniel Ortega Saavedra and Vice President Rosario Murrillo of Nicaragua:

We respectfully send this letter to you and the people of Nicaragua to plead with you to use the full police and army forces available to you to protect the yellow-naped Amazon parrot and other parrot species during the dry season, which is their nesting season. Every year, thousands of endangered yellow-naped Amazon parrots and more than a dozen parrot species from Nicaragua are illegally caught and sold in underground markets. We urge you to use the full resources available to you to stop the trade during this season and to keep parrots in the wild.

Sincerely,

[Signatures]

•   •   •   •   •   •   •   •   •

Les instamos a que firmen esta petición al presidente de Nicaragua, un país con areas críticas para el futuro de los loros neotropicales. En los últimos 20 años, la población de la lora nuca amarilla (Amazona auropalliata) en América Central se ha reducido en más del 50% como resultado de la deforestación y la caza furtiva para el comercio de mascotas. La lora nuca amarilla está ahora en peligro de extinción. Mantener estas loras sensibles e inteligentes, seguras en la naturaleza es fundamental para preservar su especie. Necesitamos que el gobierno de Nicaragua tome medidas para detener el comercio ilegal de animales durante la temporada de anidación.

Para proteger a la amenazada lora nuca amarilla, la carta a continuación y la lista de firmas, serán entregadas a la Casa Presidencial a fines de abril de este año. Gracias por firmar esta importante petición.

Al Presidente José Daniel Ortega Saavedra y Vicepresidenta Rosario Murrillo de Nicaragua:

Les enviamos respetuosamente esta carta de petición a ustedes y al pueblo de Nicaragua, para rogarles que utilicen todas las fuerzas policiales y/o militares disponibles para proteger la lora nuca amarilla y otras especies de loros durante la estación seca, temporada de anidación de las mismas. Cada año, miles de loras nucas amarillas en peligro de extinción y más de una docena de especies de loros de Nicaragua, son capturados ilegalmente y vendidos en mercados clandestinos. Le instamos a utilizar todos los recursos disponibles para detener el comercio durante esta temporada y para mantener a los loros en su habitat natural.

Sinceramente,

[Firmas]

Today: Paso Pacifico is counting on you

Paso Pacifico needs your help with “President José Daniel Ortega Saavedra and Vice President Rosario Murrillo of Nicaragua: Protect Endangered Yellow-Naped Amazon Parrots in Nicaragua”. Join Paso Pacifico and 970 supporters today.