Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 3.102 firmas

En castellano

(El vídeo que encapçala aquesta pàgina és un vídeo de Manos Limpias publicat a la seva pàgina web. És un fragment, perquè tampoc calia posar-lo sencer. Però és de veritat, no és una paròdia)

El Parlament de Catalunya demana a la Audiencia Nacional espanyola més de 60 anys de presó contra un total de 20 catalans que protestaven contra les retallades que s'anaven a aprovar el 15J de 2011.

Aquesta petició és totalment desmesurada per dos motius:

1.- La Audiencia Nacional espanyola és un tribunal dissenyat per a actuar en casos de terrorisme i de narcotràfic de gran nivell i en cap cas hauria de servir per jutjar una manifestació majoritàriament pacífica. En aquest cas el Parlament està recolzant la idea de que és un “Alto Organismo de la Nación” espanyola, cosa que entra en conflicte amb el procés sobiranista que desitja una gran part dels catalans que així ho han posat de manifest escollint els seus representants.

2.- Més de 60 anys de presó per a 20 persones que participaven en una protesta contra les retallades és una petició totalment excessiva.

Demanem al Parlament de Catalunya que desisteixi del procediment a la Audiencia Nacional espanyola ja que té, en el cas que així ho consideri, la opció de jutjar per presumptes faltes o presumptes delictes menors al jutjat de Barcelona contra les persones concretes que fossin protagonistes d'algun fet aïllat, recordem, a més de 600 metres del Parlament de Catalunya.

La Generalitat de Catalunya i el Parlament de Catalunya estan junt l'organització ultradretana Manos Limpias com a acusació particular a Madrid. Un total de 20 catalans i catalanes són imputats pels fets rel·lacionats amb onze diputats o actuals ex-diputats: Artur Mas, Ernest Maragall, Montserrat Tura, Jordi Turull, Josep Maria Llop, Gerard Figueras, Ana Isabel Marcos, Santi Vila, Alfons Lopez Tena, Joan Boada i Salvador Milà.

Tal és la incoherència fins ara que al propi programa electoral de CiU posa, directament, sense matisos: “Suprimirem la Audiencia Nacional”, fins i tot el passat 7 de maig, en boca de la diputada Mercè Pigem, CiU va reclamar la supressió de La Audiencia Nacional quan podria començar retirant les vint acusacions que manté en aquest tribunal.

Més informació:

twitter: @20catalansAN #20catalansAN

Escrits d'acusació i amplicació

Hoy: Jaume cuenta con tu ayuda

Jaume Prats necesita tu ayuda con esta petición «Parlament de Catalunya: Retirin la seva acusació de presó a l'Audiencia Nacional contra 20 catalans». Únete a Jaume y 3.101 personas que ya han firmado.