

Organ Nakli İçin Prosedürleri Kolaylaştırın, Halkı Bilinçlendirin #organnaklihayatkurtarır
Kampanya metni
Ülkemizde şu an 800.000 kişinin organ nakli beklediği düşünülmekte ve 2002 den bu yana yaklaşık 75.000 kişiye organ nakli yapıldığı kayıtlara geçmiş. Bu sayı ülkemiz için oldukça düşük bir sayıdır. Çünkü yine bazı verilere göre ülkemizde 1 günde 8 kişi organ nakli beklerken hayatını kaybediyor. Bu çok organ bağışının yürütülmesi konusunda büyük bir sayıdır.
Biz imza kampanyamızı Kaan üzerinden başlatmıştık. Başta Kaan ve onun gibi hayatlarını devam etmeleri için uygun donör bekleyen tüm çocuklar için bu konunun bir çok kez olduğu gibi yine gündeme getirilmesi, unutturulmaması gerekiyordu. Ve Kaan bu konuda şanslı bir çocuk oldu. Kısa zaman içerisinde kendisine uygun donör çıktı ve yaşamak için ihtiyacı olan kalbine kavuştu. Ancak daha niceleri var kendileri için belirlenecek uygun donörünü bekleyen. Ayşe, Uğur, İbrahim, Kadir, Ömer Kaan, Kübra, Yusuf Emir, Elif ve daha adını sayamadığımız yüzlercesi...
Kuran'ın ilk emri "OKU "dur, ancak maalesef birçok insan organ bağışı konusunda gerekli araştırmayı yapmadığı için yanlış bilgilere sahip. Ayrıca malesef insanlar okumak araştırmaktansa duyduklarına ve gördüklerine inanıyorlar. Bu yanlışı düzeltmek için bizler gerçeği duyurmaya, ve göstermeye çalışıyoruz.
Yaygın yanlış inanışlardan biri, organ bağışının günah olduğu. Oysa Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu organ naklinin caiz olduğunu belirterek, organ bağışı ile bir veya birçok insana hayat vermenin büyük sevap olduğunu vurguluyor.
Diğer sorunlardan biri, kişi hayattayken, vefatı sonrası başkalarına can vermek üzere organlarını bağışlamış olsa bile, ailesi izin vermezse gerçekleştirilemiyor.
Eğer ülkemizde organ nakli konusunda bazı prosedürler değiştirilirse, daha çok insanın yaşaması sağlanabilir.
Bu nedenle Kaan ve aynı durumda olan çok sayıda kişi için, aile onayı gibi prosedürlerde değişikliğe ve gerekli olduğunda yasal uygulamalarda değişikliğe gidilmesini talep ediyoruz.
Taleplerimiz:
- Bir kişi hayattayken organlarını bağışlamışsa, beyin ölümü gerçekleştikten sonra bir de ailesinin onayı gerekmesin.
- Organ bağışında pek çok ülkenin uyguladığı Belçika modeline geçilsin. Bu model şöyle işler: 18 yaşından büyük kişiler aksi beyan olmadıkça kişi organını bağışlamış kabul edilsin. Bugün olduğu gibi organımı bağışlıyorum değil, organımı bağışlamıyorum beyanında bulunmalı. Yani bugünkü durumun tam tersi.
- Bilinçlendirme çalışmaları artırılsın.
Bunun bir görev olduğunu bilen herkesten desteklerini bekliyoruz.
Birisi için hayat vermek, onun hayatını kurtaracak organı bağışlamak üstün bir iyiliktir.
Bu yüzden, prosedürlerin kolaylaştırılması ve organ bağışı konusunda halkı bilinçlendirme çabasının çoğaltılması gerekiyor. Kaan ve Kaan gibi çocukların ihtiyacı olan organ nakline ulaşması için desteklerinizi bekliyoruz.
#organnaklihayatkurtarır
Yaşamaya hakkımız, bağışlamaya sevgimiz var. Bu kampanyayı imzalayın ve başkalarının yaşamasına yardımcı olun.
instagram.com/banahayatver

10.856
Kampanya metni
Ülkemizde şu an 800.000 kişinin organ nakli beklediği düşünülmekte ve 2002 den bu yana yaklaşık 75.000 kişiye organ nakli yapıldığı kayıtlara geçmiş. Bu sayı ülkemiz için oldukça düşük bir sayıdır. Çünkü yine bazı verilere göre ülkemizde 1 günde 8 kişi organ nakli beklerken hayatını kaybediyor. Bu çok organ bağışının yürütülmesi konusunda büyük bir sayıdır.
Biz imza kampanyamızı Kaan üzerinden başlatmıştık. Başta Kaan ve onun gibi hayatlarını devam etmeleri için uygun donör bekleyen tüm çocuklar için bu konunun bir çok kez olduğu gibi yine gündeme getirilmesi, unutturulmaması gerekiyordu. Ve Kaan bu konuda şanslı bir çocuk oldu. Kısa zaman içerisinde kendisine uygun donör çıktı ve yaşamak için ihtiyacı olan kalbine kavuştu. Ancak daha niceleri var kendileri için belirlenecek uygun donörünü bekleyen. Ayşe, Uğur, İbrahim, Kadir, Ömer Kaan, Kübra, Yusuf Emir, Elif ve daha adını sayamadığımız yüzlercesi...
Kuran'ın ilk emri "OKU "dur, ancak maalesef birçok insan organ bağışı konusunda gerekli araştırmayı yapmadığı için yanlış bilgilere sahip. Ayrıca malesef insanlar okumak araştırmaktansa duyduklarına ve gördüklerine inanıyorlar. Bu yanlışı düzeltmek için bizler gerçeği duyurmaya, ve göstermeye çalışıyoruz.
Yaygın yanlış inanışlardan biri, organ bağışının günah olduğu. Oysa Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu organ naklinin caiz olduğunu belirterek, organ bağışı ile bir veya birçok insana hayat vermenin büyük sevap olduğunu vurguluyor.
Diğer sorunlardan biri, kişi hayattayken, vefatı sonrası başkalarına can vermek üzere organlarını bağışlamış olsa bile, ailesi izin vermezse gerçekleştirilemiyor.
Eğer ülkemizde organ nakli konusunda bazı prosedürler değiştirilirse, daha çok insanın yaşaması sağlanabilir.
Bu nedenle Kaan ve aynı durumda olan çok sayıda kişi için, aile onayı gibi prosedürlerde değişikliğe ve gerekli olduğunda yasal uygulamalarda değişikliğe gidilmesini talep ediyoruz.
Taleplerimiz:
- Bir kişi hayattayken organlarını bağışlamışsa, beyin ölümü gerçekleştikten sonra bir de ailesinin onayı gerekmesin.
- Organ bağışında pek çok ülkenin uyguladığı Belçika modeline geçilsin. Bu model şöyle işler: 18 yaşından büyük kişiler aksi beyan olmadıkça kişi organını bağışlamış kabul edilsin. Bugün olduğu gibi organımı bağışlıyorum değil, organımı bağışlamıyorum beyanında bulunmalı. Yani bugünkü durumun tam tersi.
- Bilinçlendirme çalışmaları artırılsın.
Bunun bir görev olduğunu bilen herkesten desteklerini bekliyoruz.
Birisi için hayat vermek, onun hayatını kurtaracak organı bağışlamak üstün bir iyiliktir.
Bu yüzden, prosedürlerin kolaylaştırılması ve organ bağışı konusunda halkı bilinçlendirme çabasının çoğaltılması gerekiyor. Kaan ve Kaan gibi çocukların ihtiyacı olan organ nakline ulaşması için desteklerinizi bekliyoruz.
#organnaklihayatkurtarır
Yaşamaya hakkımız, bağışlamaya sevgimiz var. Bu kampanyayı imzalayın ve başkalarının yaşamasına yardımcı olun.
instagram.com/banahayatver

Karar Vericiler
Kampanya Güncellemeleri
Bu kampanyayı paylaş
Kampanya 22 Haziran 2024 tarihinde başlatıldı