Petition update

SOUTIEN AU DR BRANSTEN, MENACÉ D'ÊTRE RADIÉ POUR AVOIR OSÉ SOIGNER LES MALADES DE LYME

Irène LECONTE

Jan 25, 2018 — (English version below)

Les malades de Lyme chronique mènent un combat depuis des années pour faire reconnaître leurs souffrances liées à cette maladie qui n'est pas reconnue dans notre pays.
Certains médecins, bienveillants et conscients du calvaire que provoque cette maladie, prennent le risque de les soigner malgré les préconisations de la conférence de consensus de 2006 qui ne reconnaît que la forme aigüe de la maladie, et selon laquelle au bout d'un traitement de 3 semaines d'antibiotiques, on est guéri.
Ces médecins qui, malgré ce consensus, s'hasardent à vouloir prendre en charge les malades, s'exposent à des représailles sans précédent. Le Dr BRANSTEN est aujourd'hui menacé de radiation par l'ordre des médecins, pour insuffisance, c'est à dire pour mise en danger de ses patients.
Si vouloir guérir les malades de Lyme chronique met en danger leur vie, qu’en est-il des médecins qui font l'autruche et laissent mourir à petit feu ces malades.
Il faut réagir afin que le Dr BRANSTEN ne soit pas radié, et plus nombreux nous signerons la pétition, plus notre soutien aura du poids.

En savoir plus sur cette affaire: https://goo.gl/NvmCC4

Support to Dr Bransten, threatened to be struck off for daring to treat chronic Lyme disease

Chronic Lyme patients have struggled for years to have the sufferings related to this disease recognized, since there is no recognition in France.

Some doctors, of goodwill and conscient of the ordeal this disease brings about, take the risk to treat their patients, in spite of the guidelines of the consensus conference of 2006, that recognizes only the acute form of the disease, and according to which, after a 3-week course of antibiotics, the patient is considered cured.

These doctors that, in spite of this consensus, dare to take charge of their patients, run the risk of unprecedented retaliations. Today, Dr Bransten is threatened to be struck off by the medical board for professional incompetence, in other words, for endangerment of his patients.

If wanting to cure patients of chronic Lyme disease endangers their lives, what about those doctors who bury their head in the sand, and let their patients die a slow and horrible death?

We have to stand as one and support Dr Bransten for him not to be struck off. The more numerous we’ll be signing this petition, the greater our influence will be. Please sign and share as much as you can. Thank you!

More information on this case: https://goo.gl/w1kvP8

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.