Stop Kremlin propaganda on Canadian soil - OSM Mariinsky concert in Montreal, Nov. 11 2017

0 have signed. Let’s get to 500!

English follows.

Le 11 novembre 2017, l'Orchestre Symphonique de Montréal organise un concert « Orchestre Mariinsky » avec le chef d'orchestre Valeri Gergiev et le pianiste Denis Matsuev - tous les deux célèbres musiciens russes et partisans de longue date du régime dictatorial du Kremlin. Les deux font partie du « pouvoir doux » du Kremlin - influence économique et culturelle pour promouvoir la Russie de Poutine et pour persuader d'avoir un dialogue avec le Kremlin.

En 2008, Gergiev a joué dans la ville de Tskhinvali, occupée et détruite par la Russie, suite à l'agression militaire en Géorgie. En 2013, il a défendu la législation anti-homosexuel du Kremlin face aux médias néerlandais. En 2014, ils ont signé une lettre en faveur de l'annexion de la Crimée par la Russie et de ses politiques à l'égard de l'Ukraine. En 2016, Gergiev a joué dans la ville de Palmyre en Syrie, occupée par la Russie, tandis que les militaires du Kremlin tuaient des civils à Alep. En tant que membre honoraire du Conseil communautaire du comité d'enquête de Russie, M. Gergiev continue de fermer les yeux sur les poursuites illégales contre l'opposition politique de M. Poutine, les assassinats de journalistes et la récente série haineuse d'assassinats et de tortures d'homosexuels par la police en Tchétchénie.

Ce concert fait partie de la stratégie du Kremlin - présenter le régime au public occidental comme étant culturel et civilisé.

Signez cette pétition pour faire savoir à l'OSM qu'il ne peut pas fermer les yeux sur les dissidents torturés et tués en Russie, les milliers de morts et les millions de déplacés en Ukraine et en Syrie, les violations flagrantes des droits humains et l'hostilité envers les voisins et le monde occidental.

**************

On November 11th, 2017, the Orchestre Symphonique de Montréal is having a concert "Mariinsky Orchestra" featuring a conductor Valeri Gergiev and a pianist Denis Matsuev, both - famous musicians from Russia and long-time supporters of the Kremlin’s dictatorship regime. Both are parts of Kremlin's "soft power" - economic and cultural influence to promote Putin's Russia and persuade for a dialog with Kremlin.

In 2008, Gergiev performed in Russia-occupied and destroyed city of Tskhinvali after a military aggression in Georgia. In 2013, he defended Kremlin’s anti-gay legislation when confronted by the Dutch media. In 2014, both Matsuev and Gergiev signed a letter in support of Russia’s annexation of Crimea and policies towards Ukraine. In 2016, Gergiev performed in Russia-occupied Syrian city of Palmyra while Kremlin’s bombers were killing civilians in Aleppo. As an Honorary Member of the Community Council of the Investigative Committee of Russia, Mr. Gergiev continues to turn a blind eye to illegal prosecutions of V. Putin’s political opposition, murders of journalists and the recent heinous string of incidents of murder and torture of gay people by the police in Gergiev’s homeland, Chechnya.

This concert is part of Kremlin’s strategy to present the regime to the Western public as being cultural and civilized.

Sign this petition to let the OSM know, that it cannot turn a blind eye at tortured and killed dissents in Russia, thousands killed and millions displaced in Ukraine and Syria, gross human rights violations and hostility towards the neighbors and the Western world.

Today: Mariya is counting on you

Mariya Mak needs your help with “Orchestre Symphonique de Montréal: Stop Kremlin propaganda on Canadian soil - Mariinsky Orchestra concert in Montreal, Nov. 11 2017”. Join Mariya and 260 supporters today.