L'arrêt du dégriffage des chats/Ending declawing of cats; a petition to the OMVQ

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Pour les vétérinaires et techniciens en santé animale qui veulent promouvoir la discussion scientifique à propos du dégriffage félin au Québec. La médecine vétérinaire est un domaine de sciences appliquées. Pour cette raison, il est primordial que toute intervention soit supportée par une médecine factuelle. Étant donné le récent bannissement du dégriffage dans les provinces de la Nouvelle-Écosse et de la Colombie-Britannique, il est temps de rouvrir la discussion ici au Québec, surtout en ce qui a trait à la littérature scientifique sur les conséquences pour le bien-être du chat. Le sujet est certes controversé, mais pertinent à notre profession si nous voulons demeurer à l’avant-garde des sciences du bien-être animal.

Veterinarians and animal health technicians who want to promote discussion about the scientific basis for declawing cats in Quebec. Because veterinary medicine is a field of applied science, any medical intervention ought to be evidence based. Given the recent banishment of declawing in the provinces of Nova Scotia and British Columbia, it is time to reopen the discussion in Quebec about the scientific literature on the welfare implications of declawing cats. It is a contentious but relevant discussion to our profession if we are aiming to position ourselves as leaders in animal welfare sciences.

Today: Jordyn is counting on you

Jordyn Hewer needs your help with “Omvq@omvq.qc.ca: L'arrêt du dégriffage des chats/Ending declawing of cats: a petition to the OMVQ”. Join Jordyn and 3,506 supporters today.