Salvem lo ninot!

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 200.

Desde fa 43 anys La Casa del Sol Naixent organitza a Tremp, per Sants Innocents, una festa on un ninot (o llufa) es penja del campanar d'on puja i baixa al ritme d'una cançó popular, per ser després cremat. El que va començar com una innocentada pel poble s'ha convertit en tota una tradició esperada pels trempolins i trempolines durant les festes de Nadal. Una festivitat única a nivell nacional, que ha estat recollida a diversos mitjans de comunicació d'àmbit estatal.

En el darrers anys, però, les condicions de l'accès al campanar dificulten el correcte desenvolupament de l'acte amb les condicions de seguretat adequades. El mal estat dels diferents nivells alts del campanar, així com de les escales que els comuniquen, posen en perill la vida dels voluntaris que hi pugen desinteressadament cada any, fins al punt que l'associació organitzadora, La Casa del Sol Naixent, no es veu en condicions de garantitzar la continuïtat de l'acte.

Per evitar que mori aquesta activitat tan arrelada a la ciutat de Tremp i arreu del Pallars, us demanem la vostra signatura per fer palès el suport de la societat trempolina a aquest acte i pressionar a totes les parts implicades a trobar-hi una solució.