Petición para Retirar la figura de cera de Fidel Castro del Museo Madame Tussauds de NY.

0 have signed. Let’s get to 7,500!

[English Version Below]

INICIATIVA DE LA CIUDADANIA CUBANA - Petición para Retirar la figura de cera de Fidel Castro del Museo Madame Tussauds de New York.

Los Integrantes de la Plataforma “La Esquina de La Libertad” y del grupo “Rescatando Cuba” queremos llamar la atención sobre la existencia de una figura de cera del dictador Fidel Castro Ruz en el Museo Madame Tussauds de New York, la cual consideramos una gran ofensa para las miles de víctimas del régimen de los Castros. Con esta iniciativa queremos recaudar las firmas necesarias para lograr que Madame Tussauds retire la figura, pero también queremos crear conciencia para que hechos como estos no vuelvan a repetirse, por ser contrarias a la dignidad humana y por constituir un elogio a la maldad.

Por 62 años el pueblo cubano ha sido víctima del Sistema Comunista implantado por el Dictador Fidel Castro Ruz. Sus seguidores y él fueron los responsables de miles de fusilamientos y crueles torturas a personas inocentes cuyo único delito era pensar diferente. Las desapariciones constantes aún ocurren en la isla así como los accidentes provocados, las muertes sospechosas y la inoculación de enfermedades mortales a aquellos que manifiesten abiertamente un criterio opuesto al de la Dictadura. Por si fuera poco, aún aplican el Destierro Mandatorio, prohibiéndole así la entrada a la patria a muchísimos cubanos.

Desde 1959 más de 3 millones de cubanos han sido forzados a emigrar a otras naciones, ya sea por la situación política como económica en la que Fidel Castro sumió a nuestro país. Miles de Cubanos han perdido la vida tratando de escapar de Cuba buscando la ansiada libertad tanto por mar (cruzando el Caribe), como por tierra, a través de América del Sur.

Actualmente existen más de 130 Prisioneros Políticos en Cuba a los que se les somete a las más inhumanas condiciones de vida, negándoseles en muchos casos la atención médica esencial y el contacto con sus familiares. No se respetan en Cuba los más elementales y universales derechos humanos como el de: la Libertad de Expresión, de Reunión o de Asociación, por lo que cada intento de Protesta Pacífica ha sido cruelmente reprimido por la Seguridad del Estado.

Para millones de Cubanos la figura de Fidel Castro tiene el mismo significado que tiene Hitler para los judíos. Siendo Estados Unidos el país que más inmigración cubana posee, resulta para nosotros de gran dolor y profunda humillación la presencia de tan sangriento Dictador en un museo de tanto prestigio.

Pedimos que se retire la figura de cera de Fidel Castro de su exhibición por respeto al oprimido pueblo de Cuba y a los familiares de las víctimas de tan sangriento tirano.

La Esquina de La Libertad y Rescatando Cuba

************************************************

[English Version]

CUBAN CITIZENS INITIATIVE. Petition for the Removal of the wax figure of Fidel Castro from the  Madame Tussauds Museum of New York.

The members of the Web Platform “La Esquina de La Libertad” and the Group “Rescatando Cuba”, would like to demand attention about the existence of a wax representation of the Dictator Fidel Castro Ruz at the Madame Tussauds Museum of New York. We consider this to be a great offense to the thousands of victims of the Castro regime. With this initiative we would like to collect a great number of signatures to request the Removal of the wax figure of Fidel Castro from the Museum. We also want to spread awareness so this does not happen again because it goes against human dignity and represents a praise to human cruelty.

For 62 long years, cubans have been victims of a communist system implanted by the Dictator Fidel Castro Ruz. Him along with his followers, were responsible for thousands of executions by firing squads, the cruelest tortures to innocent people whose only crime have been “having thoughts” contrary to the regime. People who are opposed to the system constantly disappear without notification from the authorities. The regime has caused multiple suspicious traffic accidents, in some cases resulting in death and has also been responsible for the inoculation of deadly diseases. Not happy with all that, they still apply Mandatory Exile policies to many Cubans, banning them from entering into their own homeland.

Since 1959 more than three million cubans have been forced to immigrate to other nations due to the horrendous political and economic situation in which Fidel Castro plunged the island. Thousands have lost their lives trying to escape by sea (crossing the Caribbean) or by land, through South America, becoming desperate Freedom Seekers.

As we speak, there are more than 130 Political Prisoners in Cuba that are subject to the most inhuman life conditions. In many cases they are denied even the most essential medical attention and contact with family members. In Cuba, the most elemental and universal human rights such as: Freedom of Expression, Assembly or Association are not protected; therefore, each attempt to start a Pacific Protest has always been forcefully suppressed by the special military force.

For millions of Cubans the figure of Fidel Castro represents what Adolf Hitler does to Jews. Being the United States the country with the highest number of cuban immigrants around the world, it results very painful and humiliating to us the presence of this deadly dictator in such a prestigious museum.

We respectfully request the removal of the wax figure of Fidel Castro as a way to show respect to the oppressed cuban people and the families of the victims of such bloody tyrant.

La Esquina de La Libertad & Rescatando Cuba