For the French Civil Code to allow Consanguineous Marriage

Supporters

Cher Monsieur Jean-Jacques Urvoas

Aujourd'hui, la loi française permet des relations consanguines mais pas le mariage consanguin. L'inceste entre adultes consentants est légal, mais la loi française est discriminatoire envers les personnes incestueusement orientées dans les relations avec les adultes en les empêchant de se marier même s'ils ont des enfants. C'est injuste et nuisible.

Liberté, égalité, fraternité est le français pour «liberté, égalité, fraternité», et la devise nationale de la France, mais où est l'égalité si les gens ne peuvent pas se marier et d'autres minorités sexuelles? Les gens de CIAO peuvent avoir des enfants et eux aussi doivent être protégés et ont les mêmes droits légaux que tout le monde. Les personnes de la CIAO et leurs enfants ne doivent pas être victimes de stigmatisation sociale ou d'incestophobie institutionnelle et ne doivent pas non plus être privées des droits que d'autres ont en relations consensuelles pour adultes: le droit de se marier et le droit d'avoir une mère et un père qui sont Légalement mariés.

Toutes les personnes de la CIAO ne veulent pas se marier, mais ceux qui le souhaitent devraient être autorisés à. Refuser de leur permettre de se marier est une violation de leurs droits civils, et de les traiter comme différents des autres personnes est de les discriminer.

En tant que ministre de la Justice, pourriez-vous, s'il vous plaît, initier la réforme des lois françaises afin que, à l'avenir, les personnes qui souhaitent se marier puissent le faire.
Votre aide dans cette affaire sera appréciée.
Je vous remercie beaucoup au nom des personnes de la CIAO partout aujourd'hui et à l'avenir.

Cordialement,

Richard Morris

Dear Mr. Jean-Jacques Urvoas

Today, French  law permits consanguineous relationships but not consanguineous marriage. Incest between consenting adults is legal but  French law discriminates  against incestuously oriented  people in adult relationships by prohibiting them from  marrying, even if they have children. This is unfair and  harmful.

Liberté, égalité, fraternité  is French for "liberty, equality, fraternity", and  the national motto of France, but where is the 'égalité'  if CIAO ( Consensual Adult Incest Oriented )  people cannot marry and other sexual minorities can? CIAO people may have children and they too  need to  be protected and have the same legal rights as everyone else. CIAO people and their children should  not be subject to social stigma or institutional  incestophobia and nor should they  be deprived of rights that others have who are in consensual adult relationships : the  right to  marry, and  the right to have  a mother and a father who are legally married to each other.

Not all CIAO people may want to marry, but those who wish to should be permitted to. To refuse to allow them to marry is a breach of their civil rights, and to treat them as different from other people is to  discriminate  against them.

As the Minister of Justice, will you please initiate the reform of French laws so that in future CIAO people who wish to marry are able to do so.
Your help in this matter will be most appreciated.
Thank you very much on behalf of CIAO people everywhere today and in the future.

Yours sincerely,

Richard Morris

This petition will be delivered to:
  • Chairman of the Law Commission of the National Assembly
    Minister of Justice Jean-Jacques Urvoas

CIAO started this petition with a single signature, and now has 21 supporters. Start a petition today to change something you care about.