MDC: NON À TUER TOUS LES CHEVREUILS FEMELLES/FAONS - CWD: NO KILLING ALL DEERS FEMALE/FAWN

0 have signed. Let’s get to 2,500!

***ENGLISH FOLLOWS***

MFFP - NON À LA CHASSE À L’ARME À FEU AUX CHEVREUILS (FEMELLES ET FAONS) À COMPTER DU 21 SEPTEMBRE AU 17 NOVEMBRE 2019!

Suite à la nouvelle réglementation dans les 17 municipalités suivantes :

Notre-Dame-de-Bonsecours, Notre-Dame-de-la Paix, Fassett, Namur, Saint-Émile-de-Suffolk, Boileau, Grenville, Grenville-sur-la-Rouge, Amherst, Huberdeau, Arundel, Barkmere, Montcalm, Lac des Seize-Iles, Wentworth-Nord, Brownsburg-Chatham et Harrington.

NOUS LES CITOYENS DE CES MUNICIPALITÉS SOMMES TRÈS INQUIETS POUR NOTRE SÉCURITÉ, NOTRE QUALITÉ DE VIE ET NOTRE BIEN-ÊTRE. NOUS NOUS DEMANDONS À QUEL PRIX DEVRONS NOUS VAINCRE LA MALADIE DÉBILITANTE CHRONIQUE (MDC)?

DE PLUS, IL N’Y A AUCUN CAS RECENSÉ DANS LA FAUNE SAUVAGE DE NOS TERRITOIRES DEPUIS 2018. LA RÉGLEMENTATION RÉCENTE PRÉVOIT LA CHASSE À L’ARME À FEU ALORS QU’IL Y AURA ENCORE DES FEUILLES AUX ARBRES. NOUS DÉSIRONS LES MÊMES MODALITÉS QUE LES ANNÉES PRÉCÉDENTES AVEC ÉCHANTILLONNAGES ET QUE LES RÉSULTATS SOIENT COMMUNIQUÉS AU PUBLIC.

ACIA - NOUS, CITOYENS DES 17 MUNICIPALITÉS DES LAURENTIDES ET DES OUTAOUAIS:

Demandons à l’ACIA de prendre les mesures nécessaires pour la décontamination du sol et des équipements de la ferme Harpur dont 11 cerfs rouges qui ont été recensés avec la maladie débilitante chronique (DMC) en 2018.

La ACIA s’était engagé à prendre les mesures nécessaires pour faire décontaminer rapidement les terres contaminées mais, rien n’a encore été fait.

-------------------------------------------------------------

MFWP - NO DEER HUNTING WITH RIFLES (FEMALES AND FAWNS) STARTING SEPTEMBRE 21 TO NOVEMBER 17, 2019

Following the new regulations affecting the 17 following municipalities:

Notre-Dame-de-Bonsecours, Notre-Dame-de-la Paix, Fassett, Namur, Saint-Émile-de-Suffolk, Boileau, Grenville, Grenville-sur-la-Rouge, Amherst, Huberdeau, Arundel, Barkmere, Montcalm, Lac des Seize-Iles, Wentworth-Nord, Brownsburg-Chatham and Harrington

WE THE CITIZENS OF THESE ABOVE MENTIONED MUNICIPALITIES ARE VERY WORRIED FOR OUR SAFETY, OUR QUALITY OF LIFE AND OUR WELL-BEING. IN THE PROCESS OF ELIMINATING THE CHRONIC WASTING DISEASE (CWD) ...AT WHAT PRICE?

NO CASES HAVE BEEN DETECTED IN THE WILD ON OUR TERRITORIES SINCE 2018. THE RECENT REGULATION PERMITS HUNTING WITH RIFLES WHILE THERE ARE STILL LEAVES IN THE TREES. WE ARE REQUIESTING THAT THE PAST REGULATIONS BE MAINTAINED. HOWEVER THAT SAMPLES BE TAKEN TO FURTHER EVALUATE THE SITUATION AND THAT THE RESULTS BE COMMUNICATED TO THE PUBLIC.

CFIA - WE, THE CITIZENS OF THE 17 MUNICIPALITIES OF THE LAURENTIANS AND OUTAOUAIS REGIONS:

We are asking the ACIA to take the necessary measures for the decontamination of the ground and equipment of Harpur Farm’s where 11 red deer were tested positive with Chronic Wasting Disease (CWD) in 2018.

The ACIA promised to take the necessary measures to decontaminate rapidly. But nothing has been done since 2018.