Petition Closed
Petitioning President of the United States of America Barak Obama and 2 others

Liberación Humanitaria de Francisca Galván, del Comité de Madres de Juárez

Gender crimes are crimes of lesser humanity. Francisca Galvan has been documenting and denouncing through international press the corruption in the femicides investigations by part of the authorities of the Chihuahua State.  Now her life is in danger in Mexico. She ran away from the country, and now she  is detained by the immigration authorities in the United States.

Crímenes de género son crímenes de lesa humanidad. Francisca Galván ha documentado y denunciado a la prensa internacional la corrupción en las investigaciones de feminicidios por parte de las autoridades del Goberno de Chihuahua. Hoy su vida está en riesgo en México, y se encuentra retenida en Migración.

Letter to
President of the United States of America Barak Obama
Director of U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) John Morton
ICE Public Advocate Andrew Lorenzen-Strait
We ask for humanitarian release of Francisca Galvan, volunteer lawyer of Juarez Mothers Comittee

Francisca Galván Segura is the legal representant of the organization named Mothers of Missing and Murdered Children in Juarez, Mexico. These crimes have been committed for the last twenty years, with the implication and corruption of government authorities of Chihuahua State and organizations that have made of femicides their source of income.
She has been collaborating, for the last year, with Guadalupe Lizarraga, reporter from Los Angeles Press. She has documented and denounced the existence of 233 human bodies which have been kept for years in the morgue. She also has denounced police corruption in the femicide crimes.
In January 2013, after participating in The Walk for Life of the Missing Girls, from Juarez to Chihuahua City, demanding Chihuahua State Government the truth in these gender crimes, she was harassed by municipal authorities, and by the director of the organization called Justice for Our Children. She was threatened by phone, on two occasions. She was called to her phone, announcing that her niece was going to be beheaded. Also, she was alerted by an anonymous person, to the same phone, to hide all her files and run away from Juarez immediately.
Francisca Galván is a Strong defender of Human Rights. She has been volunteering. giving part of her life, committed, in a daily basis, her time and life searching for the truth and justice in these crimes, where the local authorities has become executors of activists and social justice fighters.
Now, she is imprisoned in Otay Detention Center since February 22nd 2013, when she ran away from Juarez City, with her niece and her niece’s mother, asking for protection of her lives.
Francisca Galván Segura’s case expose the legal void in US Immigration Policies, because she has been detained without committing any crime; on the contrasts, she has been fighting for justice in her own country. She has been denouncing the massacres resulting from violence and corruption of the Mexican Government. She is now a political inmate
Therefore, we are asking for her humanitarian release of Francisca Galván Segura, who has achieved that 27 Juarez Mothers has found the corpses of their children.
Representatives of: Ángeles Sin Fronteras Org, Humanitarial International ProMigrant Coalition, Abajo y a la Izquierda Org, Colectivo Zapatista Org, Mothers and Relatives of Missing Girls Committee.

Liberación Humanitaria de Francisca Galván, del Comité de Madres de Juárez

Francisca Galván Segura es representante legal de las madres con hijas desaparecidas y asesinadas en Ciudad Juárez. Estos crímenes se han perpetrado por veinte años con la complicidad y corrupción del gobierno de Chihuahua y organizaciones que han hecho del feminicidio su fuente de recursos.
Desde hace más de un año, ha trabajado con la periodista Guadalupe Lizarraga de Los Ángeles Press, documentando y denunciando la existencia de 233 restos óseos guardados por años en la morgue, y ha documentado la corrupción en las investigaciones de feminicidios por parte de las autoridades.
En enero de 2013, después de realizar la Caminata por la vida de las desaparecidas, desde Ciudad Juárez hasta Chihuahua, en exigencia al Gobierno del Estado sobre la verdad de estos crímenes de género, fue intimidada por las autoridades municipales, por la directora de la organización Justicia para nuestras hijas y fue amenazada con la decapitación a su sobrina en su teléfono particular, por dos ocasiones. También fue alertada por una voz anónima, al mismo teléfono, para que escondiera los expedientes de las víctimas y saliera de Juárez de inmediato.
Francisca Galván es una defensora de derechos humanos que voluntariamente ha entregado su tiempo y vida a la búsqueda de la verdad y la justicia en estos crímenes, donde las autoridades se han convertido en los principales verdugos de las activistas y luchadoras sociales.
Ella se encuentra recluída en el Centro de Detención de Otay desde el 22 de febrero de 2013, cuando junto con su sobrina y la madre de ésta, pidieron protección a sus vidas después de las sistemáticas amenazas.
El caso de Francisca Galván Segura pone de manifiesto el vacío legal en materia de migración en Estados Unidos, porque sin haber cometido ningún delito migratorio, y por el contrario, ayudar a la justicia en su propio país y denunciar la masacre producto de la violencia y corrupción del gobierno mexicano, se encuentra en calidad de presa política.
Por lo que pedimos la liberación humanitaria de Francisca Galván Segura, quien ha logrado, gracias a sus valientes denuncias, que 27 madres de Ciudad Juárez hayan dado sepultura a los restos de sus hijas.

Representantes de Ángeles Sin Fronteras, Coalición Humanitaria Internacional ProMigrantes, Abajo y a la Izquierda, Colectivo Zapatista, Comité de Madres y Familiares con hijas desparecidas.