تغير قانون عدم تجديد الاقامة من تعدى العمر ال٦٠ في دولة الكويت

Victory

تغير قانون عدم تجديد الاقامة من تعدى العمر ال٦٠ في دولة الكويت

This petition made change with 245 supporters!
Khaled Ibrahim started this petition to Kuwait Parliament and

إن القانون الذي تم تفعيله في يناير 2021 والذي يحظر تجديد الإقامة للوافدين لمن بلغ 60 عامًا، وضع حياة كثير من الناس في خطر. قلب هذا القانون الغير مسبوق حياة العديد من العائلات رأسًا على عقب بعد سنوات طويلة من الإقامة على أرض الكويت.

فجأة، وبدون أي سبب منطقي، تنقطع علاقتهم كلياً بهذه الأرض التي يعدونها وطناً لهم، فبدلاً من أن نُقدّر عطاءهم وأن نثمّن جهودهم، وأن نضع لهم ولعوائلهم، خطة طويلة المدى، استسهلنا إبعادهم وتجاهلنا تبعات هذا القرار ومرارته.

لا يقتصر الأمر على مساهمتهم في الاقتصاد الكويتي فحسب، بل وعلى الرغم من عدم حصولهم على الجنسية، فإن بعض الوافدين زرعوا جذورهم في الكويت ونمت حبًا حقيقيًا لأرضها وشعبها، واثبتوا انتماءهم لها.

هذه السياسة التي تم فرضها في محاولة لإصلاح مشكلة التركيبة السكانية لم تطبق بحكمة، بل وسنرى نتائجها السلبية على المدى القريب والبعيد.

لابد من أن نفعّل استحقاقنا للمسميات المرتبطة بالإنسانية، وألا نتجاهل بأن نفي المقيمين الذين تجاوزوا ال 60 عاماً من البلاد سيكون بمثابة عقوبة الإعدام بالنسبة لهم، خاصة المتضررين من جائحة كوفيد -19 والركود الاقتصادي المحلي.

نأمل من سمو أمير البلاد الشيخ نواف الأحمد الصباح ومن مجلس الأمة إعادة النظر في هذا القانون الغير منصف، والذي سيتسبب بخسائر فادحة للعديد من العائلات المقيمة في الكويت.

 

 

 

 

 

The law which went into effect on January 2021 prohibiting the renewal of expat citizens who are over the age of 60 has put the livelihood of many people in jeopardy. This unprecedented law turned many expat families' lives upside down after forging partnerships, familal bonds, and friendships centered around their love and appreciation for Kuwait, it’s culture and life.


Many are the last remaining treasure troves of Kuwaits pre 1960 history who have called Kuwait their home for their entire life. Not only have those individuals contributed to Kuwait's economy, but they've imported an intangible product: patriotism. Despite the absence of naturalization, some expats planted roots in Kuwait and grew genuine affection to its land and people. 


This adhoc policy that's been enforced in an effort to fix a demographic issue is not well calculated, harmful to the short-term and long-term outcomes of Kuwait and in essence age-ist.


The country that is known as a Humanitarian Leader, is now in the process of executing one of the most unfair, irrational, and inhumane laws.  Once implemented, it will be nothing short of a death sentence to those impacted given the global pandemic and local economic recession.


We urge the Parliament and HH the Cown Prince of Kuwait sheikh Nawaf Al Ahmad Al Sabah to reconsider this law as it is inhumane and detrimental to many families across Kuwait. 

 

 

 

Victory

This petition made change with 245 supporters!

Share this petition