الغاء مادة ١٩٨ من قانون الجزاء الكويتي || Abolish Article 198 In The Kuwaiti Penal Code

0 have signed. Let’s get to 15,000!


On the 5th of June, Kuwaiti transwoman - Maha AlMutairi - was arrested, assaulted, raped, violated and imprisoned in a male prison. This is just one of the heinous acts of police brutality conducted against LGBTQ+ individual in Kuwait. It happens far too often. Enough is enough. We demand that the penal code be rectified and those who violated her dignity prosecuted.   

في 5 يونيو ، تم اعتقال العابره الكويتيه - مها المطيري - والاعتداء عليها واغتصابها وانتهاكها وسجنها في سجن الذكور. هذه ليست سوى واحدة من الأعمال الوحشية التي ترتكبتها الشرطة ضد أفراد مجتمع الميم في الكويت. للاسف يحدث ذلك في كثير من الأحيان. كفى. نطالب بتصحيح قانون العقوبات ومحاكمة من انتهك كرامتها.

On a global scale people are repulsed by the acts of violence and abuse of power perpetrated by law enforcement and governments. We add our voices to our brothers and sisters in arms and say no to hatred, no to discrimination, and no to violence.

على الصعيد العالمي ، يثير العام بسبب أعمال العنف وإساءة استخدام السلطة التي ترتكبها الشرطة والحكومات. نضيف أصواتنا إلى إخواننا وأخواتنا ونقول لا للكراهية ولا للتمييز ولا للعنف.

You don't need to be Kuwaiti or LGBT+ to support this issue. Just recognize the humanity of people like Maha.