Petitioning Kanzlerin der Bundesrepublik Deutschland, Spitzenkandidatin für die Bundestagswahl 2017 Angela Merkel (CDU) and 1 other

State-sanctioned organ harvesting in China - Please Take Action!

first in english

Ms Federal Chancellor: Please ask the Chinese government to stop the state-sanctioned organ harvesting in China.

State-sanctioned organ harvesting is one of the severest crimes against humanity.
In the People's Republic of China, in addition to prisoners sentenced to death, especially prisoners of conscience, have been killed for many years because of their organs. Experts estimate their number on an annual basis at tens of thousands. Victims of these human rights crimes are members of Christian house churches, Tibetans, Uighurs, but primarily members of the world's largest Qigong school, Falun Gong. Indices and testimonies do not allow any other conclusion in their totality.
The European Parliament, in its resolution of 12 December 2013, as well as in its “Written Declaration WD-0048/2016”, called on the EU Commission and its member states, among others, to take up the issue of organ harvesting in China and recommends the EU and its member states to publicly condemn the abuse of organ transplantations in China
Meanwhile, Taiwan, Australia, Italy, Canada and the US Congress have passed resolutions against forced organ harvesting in the PRC.
In addition, laws and amendments were introduced in Israel, Spain, Taiwan and Italy in order to prevent transplant tourism, especially to China.
Also in the Federal Republic of Germany parliamentary circles take a stand for introducing such a resolution proposal to the German Bundestag.
Germany should no longer remain silent in the face of such crimes of human rights, such as those in the People's Republic of China, especially on peaceful Falun Gong practitioners. These crimes must be publicly condemned utterly.

Please help stop these terrible crimes against humanity.

Hubert Körper
Member of the Board
International Society for Human Rights (ISHR)

Frau Bundeskanzlerin: Bitte fordern Sie von der chinesischen Regierung das sofortige Ende des staatlich sanktionierten Organraubs in China.

Staatlich sanktionierter Organraub ist eines der größten Verbrechen gegen die Menschlichkeit.
In der VR China werden seit Jahren neben zum Tode verurteilten Häftlingen, insbesondere Gefangene aus Gewissensgründen wegen ihrer Organe in großer Anzahl getötet. Experten schätzen deren Anzahl auf jährlich mehrere Zehntausend. Opfer dieser Menschenrechtsverbrechen sind Mitglieder von christlichen Hauskirchen, Tibeter, Uiguren, aber in erster Linie Angehörige der weltweit größten Qigong-Schule, Falun Gong. Indizien und Zeugenaussagen lassen in ihrer Gesamtheit keine andere Schlussfolgerung zu.
Das Europäische Parlament forderte in seiner Entschließung vom 12. Dezember 2013 sowie in seiner „Schriftlichen Erklärung WD-0048/2016“ die EU-Kommission sowie ihre Mitgliedstaaten unter anderem dazu auf, sich des Themas der Organentnahmen in China anzunehmen und empfiehlt der EU und ihren Mitgliedstaaten, den Missbrauch bei Organtransplantationen in China öffentlich zu verurteilen
(http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P7-TA-2013-0603+0+DOC+XML+V0//DE).
Inzwischen haben Taiwan, Australien, Italien, Kanada sowie der US-Kongress Resolutionen gegen erzwungene Organentnahmen in der VR China verabschiedet.
Es erfolgte zudem auch die Einführung von Gesetzen und Gesetzesänderungen in Israel, Spanien, Taiwan und Italien, um den Transplantationstourismus, insbesondere nach China zu unterbinden.
Auch in der Bundesrepublik Deutschland gibt es aus parlamentarischen Kreisen Bestrebungen, einen derartigen Entschließungsantrag in den Deutschen Bundestag einzubringen.
Deutschland darf angesichts solcher Menschenrechtsverbrechen, wie sie in der VR China vor allem an friedlichen Falun Gong Übenden geschehen, nicht mehr länger schweigen. Diese Verbrechen müssen öffentlich aufs Schärfste verurteilt werden.

Bitte helfen Sie mit, diese schrecklichen Verbrechen gegen die Menschlichkeit zu beenden.

Hubert Körper
Mitglied des Vorstands
Internationale Gesellschaft für Menschenrechte (IGFM)

This petition will be delivered to:
  • Kanzlerin der Bundesrepublik Deutschland, Spitzenkandidatin für die Bundestagswahl 2017
    Angela Merkel (CDU)
  • Frau Bundeskanzlerin Dr. Angela Merkel

Internationale Gesellschaft für Menschenrechte (IGFM) started this petition with a single signature, and now has 826 supporters. Start a petition today to change something you care about.

The only way Angela Merkel (CDU) will listen

Every signature matters and makes the petition more powerful. Add your name today and help us win.