Petition Closed
Petitioning Dean, Harvard Kennedy School David T. Ellwood and 1 other

Harvard Appeal: 100,000 Signatures, One For Each Person Sacrificed During Felipe Calderón's Senseless US Backed War

Supporters

(Petiton Painting "HARVARD DREAM" by Pastor Jose Antonio Galvan of Ciudad Juarez 2013, all rights reserved)

Outgoing Mexican President Felipe Calderon is the single most controversial figure of the Mexican Drug War that Calderon himself initiated in 2006.

Decision makers at Harvard University have chosen to ignore Calderon's 100,000 drug war murdered and his 25,000 drug war missing and award him a fellowship.

Any moral or ethical integrity that Harvard has ever had has been submerged in Calderon's blood - soaked fellowship.

100,000 dead from Calderon's ill fated, US backed war on drugs. There are another 25,000 people missing.  There are horrendous pending civil rights and murder cases linked to the actions of Calderon's military and police.

There have been hundreds if not thousands of Mexican citizens denied Mexican Drug War Asylum in the U.S. since 2006.

Yet President Calderon has been selected to be a Harvard fellow and will interact with Harvard Kennedy School students for a full year.

Please listen to the outcries of not only concerned US Citizens but the many
concerned Citizens of Mexico too.

At the very least Calderon's Harvard employment hints at political and
financial favoritism and/or pandering.

With our signatures we will speak for those who can't.  May their 100,000 souls rest in peace as this shame haunts Harvard and Calderon.

Harvard:  Cien Mil Firmas;  Una Por Cada Persona Sacrificada Durante La Guerra Insensata De Felipe Calderón

El presidente mexicano saliente, Felipe Calderón, es la figura más controversial de la Guerra contra el Narcotráfico en México, iniciada por él mismo en 2006.

Los que hacen las decisiones en la Universidad de Harvard elegir ignorar los 100,000 asesinados y 25,000 desaparecidos de la Guerra De Calderon y le otorga a Calderon una beca.

100,000 muertos de la guerra mala dirigida por los Estados Unidos.  Hay 25,000 personas mas que fallan. Hay derechos civiles pendientes horrendos y los casos de asesinato unidos(relacionados) a las acciones de militares de Calderón y policía.

Las muertes de gente inocente a causa de la Guerra contra el Narcotráfico en México van de los 100,000 y otro 25,000 desapracidos. Hay casos pendientes horrendos  y de resolución relacionados con derechos civiles y asesinatos que están vinculados con las acciones del Ejército y la Policía durante el gobierno de Calderón.

Ha habido cientos, si no miles de ciudadanos mexicanos que han pedido asilo en Estados Unidos desde 2006 debido a la Guerra contra el Narcotráfico.

Y aún así, ¿seleccionan al presidente Calderón para ser un miembro de Harvard y para interactuar con los estudiantes de la Escuela Kennedy durante un año completo?

Por favor, escuchen las protestas no sólo de ciudadanos preocupados en Estados Unidos, sino de los ciudadanos mexicanos a quienes también preocupa esta situación.

La contratación de Calderón en Harvard representa, por lo menos, un guiño de favoritismo financiero y político, e incluso de servilismo.

Con nuestras firmas vamos a hablar para los que no pueden. Que sus 100,000 almas descansen en paz como esta vergüenza atormenta a Harvard y Calderón.

Letter to
Dean, Harvard Kennedy School David T. Ellwood
Harvard University President Drew Gilpin Faust
Rescind Mexican Drug War President Felipe Calderon's First Angelopoulos Global Leader Fellowship.