Confirmed victory
Petitioning Presidente del Consejo de Estado y de Ministros de la República de Cuba Raul Castro Ruz @RaulCastroR and 1 other
This petition was delivered to:
Presidente del Consejo de Estado y de Ministros de la República de Cuba
Raul Castro Ruz @RaulCastroR
Fiscal General de la República de Cuba
Dr. Darío Delgado Cura

Government of Cuba: Free Calixto Martínez Arias, and Stop Harassing Journalists and Dissidents

(Versión en español más abajo)

Calixto Martínez Arias, the journalist that broke news of a cholera outbreak in Cuba weeks after the government declared it eradicated, has been in jail for weeks, charged with insulting Fidel and Raul Castro. Independent journalists like Calixto Martínez Arias, Yoani Sanchez and members of UNPACU (Cuban Patriotic Union) are the only trustworthy source of information of what happens in Cuba. The Cuban government must free Calixto Martínez Arias, and stop harassing them!

International Press Institute has strongly opposed, “the existence and application of criminal insult and defamation laws, which are easily abused by those in power in order to silence critical journalists. Calixto Martínez Arias’s coverage of issues of unquestionable public interest and exposure of alleged wrongdoings by the authorities can not amount to an attack on the reputation of the country’s leaders.”
Human Rights Watch has declared in 2012: "Cuba remains the only country in Latin America that represses virtually all forms of political dissent. The government enforces political conformity using harassment, invasive surveillance, threats of imprisonment, and travel restrictions."
Amnesty International has declared in 2012: "Civil and political rights continued to be severely restricted by the authorities. Government critics continued to be imprisoned; many reported that they were beaten during arrest. Restrictions on freedom of expression were commonplace. The government continued to curtail freedom of association and assembly."

We demand from the cuban government:
Free Calixto Martínez Arias NOW!
Stop Harassing Dissidents!
Free All Political Prisoners!
Respect Human Rights!

(Versión en español)

El periodista Calixto Martínez Arias cubrió de última hora la noticia de la epidemia de cólera en Cuba semanas después de que el gobierno la hubiera decretado erradicada. Calixto está en la cárcel desde hace semanas, acusado de insultar a Fidel y Raúl Castro. Periodistas independientes como Calixto Martínez Arias, Yoani Sánchez y miembros de la UNPACU (Unión Patriótica Cubana) son las únicas fuentes de información fidedigna sobre lo que pasa en Cuba. El gobierno cubano debe liberar a Calixto y dejar de acosarlo a él y a sus compañeros.

El Instituto Internacional de Prensa @IPIAmLatina ha declarado enfáticamente: "la existencia y aplicación de las figuras del insulto criminal y leyes de difamación, fácilmente abusadas por los que se encuentran el poder, son usadas para silenciar a periodistas críticos. La cobertura que realizó Calixto Martínez Arias de asuntos de incuestionable interés público expusieron supuestos malos manejos de información de las autoridades. pero en ningún momento constituyen un ataque a la reputación de los dirigentes del país".

Human Rights Watch declaró en el 2012: "Cuba siege siendo el único país en América Latina que reprime virtualmente todas las formas de disenso político. El gobierno impone conformismo político usando el acoso, la vigilancia invasiva, las amenazas de cárcel y las restricciones a los viajes."

Amnistía Internacional afirmó en el 2012: "Los derechos políticos y civiles siguen siento fuertemente restringidos por las autoridades. Los críticos al gobierno siguen siendo encarcelados; muchos reportan que han sido golpeados durante sus arrestos. Las restricciones a la libertad de expresión son lugar común. El gobierno sigue censurando la libertad de asociación y de reunión".

Demandamos al Gobierno Cubano la libertad de Calixto Martínez Arias ¡AHORA!

¡Alto al acoso!

¡Liberen a los presos políticos!

¡Respeten los Derechos Humanos!

Letter to
Presidente del Consejo de Estado y de Ministros de la República de Cuba Raul Castro Ruz @RaulCastroR
Fiscal General de la República de Cuba Dr. Darío Delgado Cura
Free Calixto Martínez Arias and Stop Harassing Journalists and Dissidents

WE DEMAND FROM THE CUBAN GOVERNMENT:
Free Calixto Martínez Arias NOW!
Stop Harassing Dissidents!
Free All Political Prisoners!
Respect Human Rights!

(Versión en español)

Demandamos al Gobierno Cubano la libertad de Calixto Martínez Arias ¡AHORA!
¡Alto al acoso!
¡Liberen a los presos políticos!
¡Respeten los Derechos Humanos!