Petition Closed

@gencat: Prohibiu el fracking a Catalunya i suspeneu les llicències atorgades

La Generalitat està atorgant llicències per realitzar exploracions de fracking a Catalunya sense explicar res sobre els riscos que comporta aquesta nociva activitat. Continua llegint.

La fractura hidràulica o fracking és una tècnica per extreure gas o petroli que es basa en l'ús de grans quantitats d'aigua, amb sorra i productes químics (alguns altament tòxics) per a fracturar la roca en profunditat. Aquesta tècnica comporta greus riscs pel medi ambient (destrossa de paratges naturals, augment del risc sísmic, etc) i per la salut (contaminació d'aqüífers, contaminació de l'aire, complexa gestió dels residus tòxics, etc), documentats en nombrosos casos als EUA i documentats en informes per la UE.

A Catalunya, des del mes de novembre hi ha atorgada la llicència anomenada "Ripoll" a l'empresa Teredo Oil per la Generalitat de Catalunya per a investigació d'hidrocarburs, així com altres llicències a empreses com Montero energy que estan en tràmit.

Aquesta tècnica altament agressiva es planteja a més de 80 municipis catalans, posant en risc la salut, i malbaratant un bé tan escàs com l'aigua, i allargant l'agonia d'un model energètic basat en combustibles fòssils que cal canviar.

El model de gestió per part de multinacionals sense cap criteri mediambiental d'aquests recursos a més, té les característiques pròpies de l'espoli que actualment pateix el tercer món i que hem d'aturar, i que a banda de no deixar cap riquesa al territori ens hipoteca el futur.

Per tot això demanem als consellers responsables que prenguin mesures per a:

- Prohibir el fracking
- Derogar els permisos concedits i en tràmit per a investigació d'hidrocarburs
- treballar per un nou model energètic

Ens cal la teva firma, el teu compromís, per aturar el fracking.

Millor vius que fòssils!

Més informaciò:

Resolució del Parlament Europeu, de 21 de novembre de 2011, sobre les repercussions mediambientals, de l’extracció de gas i petroli d’esquist (2011/2308(INI)

This petition was delivered to:
  • Conseller d'Empresa
    Felip Puig
  • Conseller de Territori i Sostenibilitat
    Santi Vila
  • Santi Vila

Plataforma Riudaura junts contra el fracking started this petition with a single signature, and now has 23,418 supporters. Start a petition today to change something you care about.