Petition Closed

This petition had 3,006 supporters

This is Danish translation of English petition: United Nations Secretary-General António Guterres: Help bring an end to the unacceptable and cruel South Korean Dog and Cat Meat Trades! https://goo.gl/sQFPY1

FN generalsekretær António Guterres: Hjælp os med at bringe den uacceptable og grusomme sydkoreanske hunde- og katte-køds industri til ende.

Til den ærede Forenede Nationers generalsekretær António Guterres.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske dig tillykke med din udnævnelse til generalsekretær.

Vi har skrevet mange anmodende breve til din forgænger om vores grundlæggende mission: at afslutte den barbariske hunde og katte-køds-industri i Sydkorea.

Selv om vi har modtaget mangfoldige tilkendegivelser og sympati for vores sag, har vi aldrig nogensinde modtaget et svar fra den siddende generalsekretær. Der er heller ingen foranstaltninger truffet fra FNs side.
Handelen med hunde- og kattekød forårsager ikke kun ufattelige lidelser fra fødsel til slagtning af millioner af dyr hvert år. Den har også vist sig at være en alvorlig trussel mod menneskers sundhed gennem spredning af smitsomme sygdomme fra syge og inficerede dyr.

Det er en farlig og stort set ureguleret industri. Landbrugsdyr behandles bedre, og har i det mindste nedskrevne minimale rettigheder. Desuden lægges der et stigende internationalt pres på Sydkorea pga af den frygtelige brutalitet, landet udviser overfor sine dyr. Måske kender du til den meget omtalte debat, der for nylig blev afholdt i Houses of Parliament af den britiske regering. Her vist et stort samfundsmæssigt pres, hvor meget borgerne ønsker at få afsluttet denne brutale, afskyelige og farlige industri.(Se: http://koreandogs.org/dk-parlamentet-debat /).

Over hele verden sender almindelige borgere anmodninger, skriver under på disse, deltager i kampagner og protesterer til deres regeringer om dette spørgsmål. Endnu er det ikke ved hjælp af internationalt pres at få iværksat foranstaltninger mod Sydkorea. FN synes tandløs og villig til at vende ryggen til, ser den anden vej foreholdt sådan et kritisk problem mht menneskers sundhed og human behandling af dyr.

Vi mener, at din position giver dig umådelig magt. Den kan du bl.a. bruge til at overtale eller kræve øjeblikkelig stop og forbud med den skandaløse hunde- og katte-køds industri i Sydkorea. Ikke blot vil du være med til at redde utallige forsvarsløse dyr i Sydkorea fra en grufuld eksistens. Du vil også blive set på som en person, der stod fast på sin vilje til at anerkende den monumentale indsats, mennesker har gjort overalt i forsøget på at sætte en stopper for denne lede praksis.  Du vil vise dine medmennesker, at du lytter, og at den tillid, folk har til dig som international leder, er velbegrundet.

Ashley Montagu, (Årets Humanist, 1995) sagde: "den ligegyldighed, afstumpethed og foragt, så mange mennesker udviser mod dyr er ondt. Først og fremmest fordi det resulterer i stor lidelse hos dyr, og for det andet fordi det resulterer i en uberegnelig stor forarmelse af den menneskelige ånd."

Husk, at de handlinger, du foretager i dag, i sidste ende altid vil definere din arv.

Generalsekretær Guterres vi vil respektfuldt bede dig bruge din betydelige indflydelse og ledelse til straks tage fat på denne for Sydkorea så afskyelige praksis og bidrage til at bringe den til ende. Én gang for alle, at den ubeskrivelige  grusomhed der er i hunde- og kattekøds industrien i Sydkorea stoppes overalt i landet.

Vi ser frem til dit svar og siger dig en oprigtig tak for din opmærksomhed på denne sag.

----------------------------

For more actions you can take please visit: http://koreandogs.org/unsg-guterres/

Photo: Busan KAPCA (Korea Alliance for the Prevention of Cruelty to Animals) http://koreandogs.org/ulsan-dog-slaughter/

Today: KOREANDOGS.ORG is counting on you

KOREANDOGS.ORG needs your help with “FN generalsekretær António Guterres: FN generalsekretær António Guterres: Hjælp os! Stop Sydkoreas hunde- og kattekøds industri”. Join KOREANDOGS.ORG and 3,005 supporters today.