Food for a better future!

0 pessoa já assinou. Ajude a chegar a 100!

Creche Escola Sião de Itapuã criou este abaixo-assinado para pressionar Everyone

Creche Escola Projeto Siao De Itapua: A Place for the education and the daily meal for children!

The goal of the project "Food for a better future” aims to sustain the organisation “Creche Escola Projeto Siao De Itapua “providing solution for the everyday needs of children living in Itapua, Salvador, Brazil. Children receive food twice a day and have an opportunity for basic education and extra curricicular activities as well.

Creche Escola Projeto Siao De Itapua is a kindergarden established in 2012. Previously, mothers had to worry about their children`s wellbeing while working. At this point, Maria Laura, a mother and teacher, decided to found a kindergarden where mothers can leave their children in good hands at a safe place. There they can learn and play together with others in their age. The number of children doubled from 60 to 120 since the opening of the kindergarden. This increase in the numbers shows how highly demanded the services of the establishment are. All the supervisors are working on a voluntary basis, and the kindergarden operates only from donations.

Sadly, the donations are not covering the whole expenses of the kindergarden, this is the reason they are struggling with a shortage of food. To feed the children for one month, the kindergarden needs 120 kg of rice and 90 kg of beans/meat. For some of the kids, the meal at the kindergarden means the only meal during the day. Should we be able to raise enough money, a part of it will be used for buying a new stove and a printer. The stove is necessary to cook more efficient and the printer will support the learning process of the children.

Our fundraising teams consists of 9 student volunteers from all over the world. To raise money for Creche Escola Projeto Siao De Itapua is our project within AIESEC, called “Smart-Project”. We are asking for your donations, so we can leave a long-lasting impact for these children and make a difference in their lives.

With Your help their daily meal is secured! Donate!

GoFundMe Donation Site: https://www.gofundme.com/food-for-a-better-future

Brazilan Donation Site: https://www.vakinha.com.br/vaquinha/comida-para-um-futuro-melhor

Instagram: https://www.instagram.com/projeto_siao_de_itapua/

Creche Escola Projeto Sião de Itapuã é um jardim de infância inaugurado em 2012. Anteriormente as mães precisavam se preocupar com o bem-estar de seus filhos enquanto trabalhavam. Por conta disto, Maria Laura, uma mãe e professora, decidiu fundar o jardim de infância para que as mães pudessem deixar seus filhos em boas mãos e em um local seguro. Lá eles podem aprender e brincar juntos com outros  da mesma idade. O número de crianças dobrou de 60 para 120 desde a abertura da creche. O aumento nesse número demonstra o quão grande é a necessidade desse estabelecimento. Todos os supervisores trabalham como voluntários e a creche sobrevive apenas com doações.

Infelizmente as doações não tem suprido todas as necessidades da creche, esse é o motivo de eles estarem lutando com a escassez de comida. Para alimentar as crianças por um mês a creche escola precisa de 120kg de arroz e 90kg de feijão/carne. Para algumas crianças o alimento que recebem na creche é o único do dia. Devemos ser capazes de levantar dinheiro suficiente, e uma parte dele vai ser usado para comprar um novo fogão e uma impressora. O fogão é necessário para cozinhar com mais eficiência toda comida necessária e a impressora irá ajudar no processo de ensino das crianças.

Nosso time contém 9 estudantes voluntários  de toda parte do mundo. Levantar dinheiro para a Creche Escola Projeto Sião de Itapuã é nosso projeto junto com a AIESEC, chamado projeto Smart. Nós estamos pedindo a vocês doações, para que possamos impactar a longa duração essas crianças e fazer a diferença  na vida delas.

Com a sua ajuda o alimento diário deles estará seguro! Doe!

Site de doação em inglês: https://www.gofundme.com/food-for-a-better-future

Site de doação em português: https://www.vakinha.com.br/vaquinha/comida-para-um-futuro-melhor

Instagram: https://www.instagram.com/projeto_siao_de_itapua/

0 pessoa já assinou. Ajude a chegar a 100!