Llibres Lliures: per la llibertat de publicació

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

Llibres/lliures. Manifest de mínims democràtics

El proper 25 de setembre, l'editorial Comanegra i Toni Galmés estan citats al Jutjat de Primera Instància núm. 15 de Palma per acceptar o no la retirada del llibre On és l'Estel·la?, denunciat pel sindicat majoritari de la Policia Jupol. El llibre ha estat acusat de ser una «apologia colpista» i de denigrar la Policia Nacional al servei del projecte independentista. Al mateix temps, alguns sindicats policials han reclamat la revisió de tots els ajuts públics a publicacions susceptibles d'incórrer en ofenses als Cossos de Seguretat de l'Estat (On és l'Estel·la? va rebre un ajut a l'edició de 1.000 €), i, arran d'això, el passat mes de juny la delegada del Govern espanyol a les Illes Balears demanava mesures per controlar els continguts de les publicacions susceptibles de rebre ajuts.

Considerem una absoluta aberració democràtica que es persegueixi la sàtira política i demanem a la ciutadania que prengui consciència de la retallada de drets que suposaria acceptar la retirada d'un llibre d'humor per no ferir la sensibilitat de la Policia. Avancem que ni Comanegra ni Toni Galmés demanaran disculpes per la publicació d'On és l'Estel·la? Considerem intolerable la petició de retirada del llibre i rebem com una greu amenaça a tot el sector cultural que es pretengui instaurar qualsevol mena de censura prèvia a les obres que demanin suport públic. Esperem que aquesta situació tan lamentable serveixi, si més no, perquè els lectors i el sector cultural en el seu conjunt es facin forts en la defensa d'algunes condicions mínimes sense les quals la cultura es faria irrespirable i la nostra feina, una quimera. Manifestem, doncs:

-Que la llibertat de publicació i de circulació de publicacions com On és l'Estel·la? no pot ser perseguida.

-Que la sàtira és un bé comú.

-Que la sàtira del poder i de l'autoritat, concretament, és un dels signes de qualitat democràtica més elementals.

-Que no pot tolerar-se cap forma de «control previ» dels continguts subvencionables per raons polítiques.