Confirmed victory

Ayudanos a decirle a los Diputados del Congreso de BC que la reforma al Codigo Penal para tipificar el delito de Crueldad Animal es urgente. Los animales son seres sensibles capaces de sentir dolor, tristeza, angustia, felicidad y sufrimiento. En Baja California queremos una sociedad libre de violencia. Los casos de crueldad animal en los ultimos años van en aumento y el derecho administrativo resulta insuficiente para sancionar dichos actos.

Apoyemos la iniciativa presentada por el Diputado Fausto Gallardo.

Firma y comparte para que el delito de Crueldad Animal sea contemplado por el Codigo Penal de Baja California.

Iniciativa creada por ProvidAnimal Tijuana y Abogados Animalistas de Tijuana.

ENGLISHHelp us tell the Congressmen of Baja California that the reform to the Penal Code to classify Animal Cruelty as a FELONY is URGENT. Animals are sentient beings capable of feeling pain, sadness, anguish, happiness and suffering. In Baja California we want a society that is Violence Free. In the past years, the cases of Animal Cruelty have significantly increased and the existing Administrative Law inadequately penalizes such acts. We ask you to please support the initiative presented by Congressman Fausto Gallardo. Please SIGN and SHARE to help Animal Cruelty be considered a FELONY in the Penal Code of Baja California, Mexico. Initiative created by ProvidAnimal Tijuana and Animal Rights Activist Lawyers of Tijuana (Abogados Animalistas de Tijuana) For: Congresswoman. Monica Bedoya Serna, Vice-president Maria del Carmen Frias, Secretary Congressman. Jose Roberto Davalos Flores, Assistant Secretary Congressman. Jose Francisco Barraza Chiquete, Scrutineer Secretary Congressman. Rene Adrian Mendivil Acosta, President Classify the FELONY of Animal Cruelty in the state of Baja California, Mexico. In the past years, the cases of Animal Cruelty have significantly increased and the existing Administrative Law inadequately penalizes such acts. We ask you to please support the initiative presented by Congressman Fausto Gallardo. Sincerely,

Letter to
Gobernación Legislación y Puntos Constitucionales Dip. José Roberto Dávalos Flores
Presidente de la XXI Legislatura de Baja California Dip. Felipe de Jesús Mayoral Mayoral
Vicepresidente de la XXI Legislatura de Baja California Dip. Marco Antonio Novelo Osuna
and 3 others
Secretario de la XXI Legislatura de Baja California Dip. Gerardo Alvárez
Prosecretario de la XXI Legislatura de BC Dip. Julio Cesar Vazquez Castillo
Secretario Escrutador de la XXI Legislatura de Baja California Dip. Miriam Josefina Ayón Castro
Tipifiquemos el delito de Crueldad Animal en Baja California, México.

Apoyemos la iniciativa presentada por el Diputado Fausto Gallardo.