Petitioning Maire, Ville de Montréal / Mayor, City of Montreal Denis Coderre and 1 other

Créons/Let's create Parc Meadowbrook

Nous sousignés demandons au maire de Montréal, M Denis Coderre, de prendre les mesures nécessaires pour créer un parc nature sur le site de 57 hectares du golf Meadowbrook afin que les résidents de l'ouest de Montréal aient facilement accès à un grand parc.

Le travail de Les Amis du Parc Meadowbrook a permis de protéger le terrain de golf de la mise en valeur résidentielle. Il faut maintenant que le maire et le conseil s'engagent pour faire en sorte que la population puisse y avoir accès pour pratiquer la marche, le ski de fond et la raquette et tout simplement pour reprendre contact avec la nature et se détendre.

We the undersigned call upon Montreal mayor Denis Coderre to take every measure necessary to create a nature park on the site of the 57-hectare Meadowbrook golf course so that West End Montreal has a Mount Royal-type park that is easily accessible to all.

Les Amis du Parc Meadowbrook has worked to ensure that the golf course be protected from residential development. Now we need the mayor and council to play their part in ensuring that the community has a place where people can learn about nature; enjoy trails for hiking, skiing, and snowshoeing; and simply relax.

This petition will be delivered to:
  • Maire, Ville de Montréal / Mayor, City of Montreal
    Denis Coderre
  • Russell Copeman Réal Ménard

Les Amis du Parc Meadowbrook started this petition with a single signature, and now has 114 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Stand with Les Amis du Parc Meadowbrook

Les Amis du Parc Meadowbrook needs your help with “Denis Coderre: Créons/Let's create Parc Meadowbrook”. Join Les Amis du Parc Meadowbrook and 113 supporters today.