Petición cerrada

Que canviin la normativa vigent de tal manera que els estudiants que tinguin 18 anys i estiguin cursant un cicle de grau mitjà, puguin presentar-se a la prova d'accès de grau superior

Esta petición ha conseguido 13.632 firmas

Castellano

Per que tots els estudiants en la mateixa situació que jo no perdin 1 any d'estudis si no ho necessiten.

Tinc 17 anys i en faig 18 l'1 d'agost de 2014, he tingut moltes dificultats per seguir estudiant, entre elles ha estat l'idioma (ja que sóc de Bangladesh), el temps, ja que he de fer les pràctiques obligatòries i compaginar-ho amb els estudis, i també la situació econòmica dels meus pares que estan fent un gran esforç perquè segueixi els meus estudis, de fet ens van desnonar fa un any.  Però ara veig que a més hi ha una normativa que m'obliga a deixar els meus estudis vocacionals per un any per raons que no entenc i que pateixen molts alumnes d'aquest institut i d'altres: Segons la normativa que regula els exàmens per accedir als cicles formatius de grau superior, només els estudiants de grau mitjà que tinguin més de 18 anys i el títol de tècnic poden presentar-se a aquesta prova.

No ens sembla del tot raonable. La prova es fa al maig, quan ens falta només 1 més per obtenir el títol de tècnic. Per només 1 més no podré fer la prova i hauré d'esperar-me necessàriament a l'any següent. En canvi un alumne que hagi seguit els estudis de Batxillerat pot accedir als cicles de grau superior amb 18 anys, i sense fer prova. Per qué hàgim de ser penalitzats els estudiants de cicles formatius?

No posem en qüestió la realització de l'examen, demanem tan sols la possibilitat que aquells estudiants que tinguin 18 anys i estiguin cursant un cicle de grau mitjà, que hagin fet un esforç personal d'estudi i preparació, i així ho desitgin, puguin presentar-se a aquestes proves i evitin d'aquesta manera esperar, forçosament, un any més per poder fer-ho.

De fet tenim constància que altres comunitats autònomes, com la Aragonesa o la Valenciana no existeix aquesta limitació.

Signa la meva petició per demanar a la Generalitat que revisin i modifiquin la normativa amb referència a les proves d'accés a grau superior.

Hoy: rayhan cuenta con tu ayuda

rayhan ali khan necesita tu ayuda con esta petición «Deixin presentar-nos a la prova d'accès de grau superior!». Únete a rayhan y 13.631 personas que ya han firmado.