LA BOLA DE DRAC A ÀPUNT: DOBLEU ALLÒ INÈDIT I QUE S´EMETA AMB ELS EPISODIS ANTICS.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

La Bola de Drac Z en doblatge valencià va ser censurada pels mandataris de torn a partir del capítol 213, emés al 26 de Maig de 1994.

Des d´aquell moment, no hem tornat mai a vore nous capítols de La Bola de Drac a la televisió valenciana - a banda de 2 intents de reemisió fallats fins a la censura total al 1997- , i mai no s´ha inclòs la versió valenciana a cap edició de video oficial per polítiques de divulgació inexplicables (Tv3 cedix el seu material gratuïtament). Una versió que durant els primers anys 90 va ser la més avançada d´Espanya en capítols (a la tanda Z), arribant a fer quotes d´audiencia del 53% al 1992 i 1993.

Quasi 20 anys després, el Goku valencià es va anar recuperant a internet gracies als fans més nostàlgics i que sentíem la versió com a "la nostra". Això es va fer notar especialment al cárrer els ultims dies de canal 9, quan molts manifestants i els mateixos actors de la versió fèien servir al Goku valencià com a icona d´una tv pública en valencià, plural i de qualitat.

Els fans de la versió valenciana, gràcies a eixe soroll vàrem poder arreplegar l´entusiasme i nostàlgia de la gent i doblar, vía crowdfunding i col.laboració altruista dels actors clàssics, el film de Z "La batalla dels déus" al 2015, amb estrenes a grans auditoris i trobades d´actors amb nombrosa assistència (més de 800 persones en dos estrenes a GODELLA I ALBORAIA).  Este va ser l´unic material doblat al valencià des de els inicis de la crisi de Canal 9, molt abans de 2013 (any del tancament). Aci el making of de tal fita.

Ara, els fans i la gent, els xiquets dels 90 i els d´ara, demanem amb il·lusió a la nova televisió pública valenciana (À.) i als seus directius, que arrepleguen el relleu i l´esforç de tanta gent  i doblen amb les veus de sempre tot el material inèdit de Z, junt amb la resta de series inèdites de La Bola de Drac (GT, KAI, i SUPER; a més dels films), i ho emiten tot junt amb les sèries clássiques, en el seu doblatge clàssic valencià, que mai hem pogut disfrutar en qualitat i complet des dels 90.

El mateix Ximo Puig ho va prometre a este video,

COMPTEM AMB VOSTES! GRÀCIES!

Iniciativa d´Antonio Mas per al grup VOLEM QUE TORNE BOLA DE DRAC A CANAL 9 i La BOLA de DRAC en Valencià

LINKS D´INTERES de La Bola de Drac valenciana

ARTICULAZO SOBRE ESTE CHANGE.ORG AL DIARI VALENCIA PLAZA

L´OBLIDADA HISTÒRIA DE BOLA DE DRAC EN VALENCIÀ (2014), acció de la campanya crowdfunding.

Noticia canal 9 als seus darrers díes: 1ª TROBADA BOLA DE DRAC CONTRA EL TANCAMENT DE CANAL 9 (2013).

MANIFESTACIÓ CONTRA EL TANCAMENT DE CANAL 9 (2013), SON GOKU PARLA (59:30)

EL CANTANT DE BOLA DE DRAC, JAUME COSTA, A LA 2ª TROBADA BOLA DE DRAC (2015)

Hoy: Volem que torne Bola de Drac cuenta con tu ayuda

Volem que torne Bola de Drac a À. (nou canal 9) necesita tu ayuda con esta petición «CVMC: LA BOLA DE DRAC AL nou C9 (À.): DOBLEU ALLÒ INÈDIT I QUE S´EMETA AMB ELS EPISODIS ANTICS.». Únete a Volem que torne Bola de Drac y 2.770 personas que ya han firmado.