Petition Closed
Petitioning Consellera Sra. Irene Rigau i Oliver and 1 other

Construcció de l'edifici de l'Escola Els Aigüerols a Santa Perpètua

Reivindiquem la construcció immediata de l'edifici de l'escola Els Aigüerols, a Santa Perpètua de Mogoda, i defensem el seu projecte educatiu. Quatre anys esperant, ni un més! LES FAMÍLIES VOLEM L’EDIFICI JA!

Aquest és el nostre Manifest:

L’Escola Els Aigüerols va iniciar el seu primer curs escolar al setembre de 2009 amb la primera promoció d’alumnes instal·lats, provisionalment a l’Edifici de Serveis Educatius. Aleshores, el compromís de la Conselleria d’Ensenyament  amb les famílies va ser que l’edifici estaria construït l’any 2010.

Hores d’ara aquests alumnes, que van començar amb 3 anys, estan fent ja primer d’educació primària, han passat 4 cursos i l’escola ha crescut en alumnes i en famílies.

Ens vam esperançar amb la notícia que ens van donar que s’iniciarien les obres dins el segon semestre d’aquest any 2012.

Les darreres informacions ens han confirmat que encara no s’ha executat el procés per a finançar les obres donat que depèn del Departament d’Economia de la Generalitat.

És el quart any consecutiu que els nostres fills i filles inicien l’activitat escolar en un edifici provisional que està destinat a Serveis Educatius. Tenim unes aules grans, calefacció i recursos humans, però no és un edifici adequat per a infants d’Educació Infantil i Primària.

L’edifici està composat de tres plantes de manera que els nens i nenes de P3, P4 i P5 s’han de desplaçar utilitzant les escales diverses vegades durant la jornada. No podem gaudir d’una cuina pròpia on es pugui preparar el menjar dels nens que utilitzen el servei de menjador, com ho fan la resta d’infants del nostre municipi que estan escolaritzats en altres centres. Els nostres fills i filles dinen a les mateixes aules ja que l’escola tampoc disposa de menjador. El pati no compta amb cap zona d’ombra o tendal i aquest fet pot esdevenir perillós els dies més calorosos. Els Aigüerols hem de compartir el gimnàs de l’Escola Bernat per a les sessions d’Educació física dels alumnes de 1er. No tenim un espai comú per activitats conjuntes, els lavabos del cicle infantil no estan prou adaptats a l’estatura d’aquests nens i nenes... A banda de tota aquesta problemàtica, se'ns queda petit l'espai.

Sabem que estem en una època de crisi però això no és excusa. Hi ha d’haver prioritats i una d’elles és l’escolarització digna de tots els nens i nenes.

No ens han dit que no es construeixi l’edifici, però actualment patim una situació d’incertesa pel que fa a la continuïtat en l’escolarització dels nostres fills i filles, i aquest fet genera molta angoixa i inquietud a les famílies que no sabem si els nostres infants podran finalitzar la seva etapa d’educació primària en aquesta escola. A més, tenim la problemàtica afegida que algunes de les famílies de l’escola tenen fills més petits i pendents d’escolaritzar en els propers anys.

D’igual forma, la provisionalitat en aquesta situació ens atura de cara a desenvolupar alguns projectes adreçats a créixer com a escola.

Comptem amb un projecte educatiu sòlid al qual moltes famílies no volem renunciar.

Considerem que la nostra escola és única, que té un projecte educatiu diferenciador respecte a les altres escoles del municipi i que és la manera en què volem que els nostres infants siguin educats.

Així doncs i una vegada més REIVINDIQUEM LA IMMEDIATA CONSTRUCCIÓ DE L’EDIFICI DE L’ESCOLA ELS AIGÜEROLS. LES FAMÍLIES VOLEM L’EDIFICI JA!

Letter to
Consellera Sra. Irene Rigau i Oliver