Child Marriage SHOULD BE STOPPED NOW!!! علينا أن نوقف زواج الأطفال في الحال !!

0 have signed. Let’s get to 7,500!


Child marriage remains an exploitative practice around the world including Lebanon. A study by UNICEF reported that 1 in 17 Lebanese girls is married before she reaches the age of 18. However, among the Syrian refugees in Lebanon, reports indicate that the percentage of girls who are aged between 15 and 17 and married is as high as 24%! This practice was shown to have the following drastic consequences on girls:

  • Increased risk of dropping out of school.
  • Decreased future employment and earning potentials, and decreased independence.
  • Increased risk of facing domestic and sexual abuse, and contracting sexually transmitted diseases.
  • Increased risk of suffering from depression and isolation.
  • Increased risk of dying during labor and premature labor.

A new law that protects young girls from the woes of child marriage has been drafted by the Lebanese Women’s Democratic Gathering, with the cooperation of many other NGOs. These NGOs have already succeeded into getting MP Eli Keyrouz to adopt and sign the draft. Now we need you to tell your representatives in the parliament that the law that protects adolescent girls across the country should be passed without any delay. Please sign the petition.

 

زواج الأطفال هو إحدى أبشع الممارسات الاستغلالية المنتشرة في جميع دول العالم بما فيها لبنان. حوالي 1 من كل 17 فتاة لبنانية تتزوج قبل بلوغ سن الثامنة عشرة حسب إحدى دراسات صندوق الأمم المتحدة للطفولة – اليونيسف.  بالإضافة إلى أن نسبة الفتيات اللواتي يتم تزويجهن ما بين عمري 15-17 عاماً بين اللاجئين السوريين تبلغ 24%. يترتب على هذه الممارسات العديد من التأثيرات الكارثية على حياة الفتيات، ونذكر منها:

-          خطر التسرب من المدرسة.

-          انخفاض فرص العمل وكسب العيش والتمتع بالاستقلالية.

-          خطر التعرض للعنف المنزلي والجنسي، وخطر الإصابة بالأمراض المنتقلة جنسياً

-          المعاناة من الاكتئاب والعزلة الاجتماعية.

-          الوفاة خلال المخاض وحالات الإنجاب المبكر.

لقد تم إعداد قانون جديد يحمي الفتيات الصغيرات من جرائم تزويج الأطفال من قبل التجمع النسائي الديمقراطي اللبناني، بالتعاون مع العديد من المنظمات غير الحكومية الأخرى. وقد نجحت هذه المنظمات في الحصول على موافقة النائب إيلي كيروز على تبني مشروع القانون والتوقيع عليه.

والآن نحتاجكم لإخبار ممثليكم في البرلمان بأن القانون الذي يحمي الفتيات المراهقات في جميع أنحاء البلاد يجب أن يصدر دون أي تأخير.

 يرجى التوقيع على هذه العريضة لنعمل معاً لإيقاف زواج الأطفال

(Photo credits: ©UNICEF/JORDAN2014/Malhas.)



Today: Lama is counting on you

Lama Al Ayoubi needs your help with “Citizens of Lebanon: Child Marriage SHOULD BE STOPPED NOW!!! علينا أن نوقف زواج الأطفال في الحال !!”. Join Lama and 5,094 supporters today.