RETURN THE COMPLETE MATERNITY WARD TO REGIONAL MEDICAL HOSPITAL (RMC)!

0 have signed. Let’s get to 2,500!

Ver abajo para español

REGIONAL MEDICAL HOSPITAL (RMC) CLOSED THE MATERNAL WARD IN EAST SAN JOSE CLAIMING THERE AREN’T ENOUGH BIRTHS, WHICH IS TOTALLY UNTRUE.  THIS IS THE ONLY HOSPITAL IN THE EAST SIDE OF SANJOSE.  THE LABORING MOTHERS AND THEIR NEWBORN BABIES OF EAST SAN JOSE MUST NOW GO TO GOOD SAMARITAN IN LOS GATOS, WHICH IS FAR FOR POOR AND WORKING PEOPLE.

REGIONAL MEDICAL HOSPITAL IS A PRIVATE HOSPITAL AND IF THE BIRTHING MOTHERS AND THEIR NEWBORN CANNOT TRAVEL OR BE TRANSFERRED, THE HOSPITAL IS REQUIRED TO CARE FOR THEM.  BUT, THE HOSPITAL DOES NOT HAVE ADEQUATE BIRTHING BECAUSE IT CLOSED THE WOMEN’S SERVICES AND REFUSES TO TRAIN EMERGENCY ROOM NURSES.  THE NURSES HAVE VERY LITTLE TRAINING, ONLY ONLINE COURSES AND ONE 30 MINUTE DEMONSTRATION. THE COUNTY IS SUPPOSED TO HOLD REGIONAL MEDICAL HOSPITAL ACCOUNTABLE TO THEIR OBLIGATION TO PROVIDE SAFE CARE TO THE COMMUNITY OF EAST SAN JOSE.

WE DEMAND:
1.     RETURN THE COMPLETE MATERNITY WARD TO REGIONAL MEDICAL HOSPITAL (RMC) IMMEDIATELY FOR THE SAFETY OF THE COMMUNITY OF EAST SIDE SAN JOSE.  MATERNAL MOTHERS ARE VULNERABLE TO COVID 19.
2.     PROFESSIONAL AND WELL TRAINED MEDICAL STAFF MUST BE PUT IN PLACE FOR MATERNAL MOTHERS AND THEIR BABIES NOW!

---------------------------------------------------------------------------------

EL HOSPITAL REGIONAL MEDICAL (RMC) CERRÓ LA SECCION MATERNA EN EL ESTE DE SAN JOSE SUPUESTAMENTE PORQUE NO HAY SUFICIENTES NACIMIENTOS, CUAL NO ES VERDAD.  ESTE ES EL UNICO HOSPITAL EN EL ESTE DE SAN JOSE.  LAS MADRES QUE ESTAN ESPERANDO Y SUS RECIEN NACIDOS LOCALIZADOS EN EL ESTE DE SANJOSE, TIENEN QUE ACUDIR AL HOSPITAL BUEN SAMARITANO EN LOS GATOS CUAL ESTA LEJOS PARA LA GENTE POBRE Y TRABAJADORA.

ESTE HOSPITAL ES PRIVADO Y SOLO ESTA OPERANDO UNA SECCION DE EMERGENCIA PARA LAS MADRES QUE NO PUEDEN VIAJAR Y POR LEY DEL DEPT. DE SALUD DEL CONDADO DE SANTA CLARA, TIENEN QUE ATENDER A LAS MADRES PERO ESTA TOTALMENTE INADECUADO Y MANEJADO POR ENFERMERAS CON SEIS O MENOS DE MESES DE ENTRENAMIENTO.

EXIJIMOS:
1.     QUE REGRESEN LA SECCION MATERNA AL HOSPITAL REGIONAL MEDICAL HOSPITAL (RMC) INMEDIATAMENTE PARA EL BIEN DE LA POBLACION DEL ESTE DE SAN JOSE.  LAS MADRES QUE ESTAN ESPERANDO SON UNA DE LAS SECTORES VULNERABLE AL COVID 19.

2.     SE TIENE QUE INCORPORAR PERSONAL MEDICA PROFESIONAL QUE ESTE COMPLETAMENTE ENTRENADOS PARA LAS MADRES EN ESPERA Y SUS BEBES!