Stop Circo Victor Hugo Cardinali exploiting wild animals

0 have signed. Let’s get to 50,000!

Recently I have discovered Portugal still allows circuses to preform with wild animals. Most people around the world are beginning to recognise the cruelty this involves and shutting down these types of things. Circo Victor Hugo Cardinali is doing a show in Ericeira right now, they are based in Lisbon and touring around Portugal. I have taken some photos of the animals. In my opinion they do not look well. This lion is clearly sick and theres  6 lions in small cages when its 36 degrees celsius outside. The elephants are under a tent, legs changed, no water or food. It is not proper treatment in my eyes. After these photos went public they showed me they are treating the lion with over the counter human eye drops bought from the local pharmacy. They then sprayed the lion in the eyes through the cage, I am not a vet but to me this is not right. If since then they gave the lion proper medicine and gave it proper vet care then I'm happy for the lion. It is unfortunate it took a post to go viral for them to seek medical attention. As well these animals are forced to preform skits and tricks, getting whipped into submission. The world is evolving and "traditions" change. Slaving animals for your own profit is cruel. If you do not understand the effects on these animals I suggest reading book or simply typing into google. There are MANY accusations against this circus, just put them into google and see for yourself. It is time for this to end. Im asking for some support from this community so we can end them coming to this town and to end all circuses using animals in Portugal. Please come together as a community and help get these animals out of the poor conditions they are forced to be in. If you love animals you would love them whether they are balancing on one foot or standing in an open field drinking water. Theres a difference of observing and exploiting. If we can't stop this entirely yet at least we can stop them coming to Ericeira (nature reserve)! Spread the word and lets try to tell Mafra Council we don't want them here. You can have a circus without using wild animals.

Please remember this is an on going fight that has been going on for years. It is not just about a couple sick animals, this is about ending the slavery of wild animals for your own personal profit. The animals do not have proper enclosures and no matter how much you say these animals were born in captivity, they are still wild animals and need proper enclosures and vet care. They are not to be used as your money making machine.

Please sign this petition so we can take steps to end this entirely.

Thank you so much! and please share!

Portuguese -

Recentemente descobri que Portugal ainda permite que os circos se apresentem com animais selvagens. A maioria das pessoas ao redor do mundo está começando a reconhecer a crueldade que isso envolve e desligando esses tipos de coisas. O Circo Victor Hugo Cardinali está fazendo um show na Ericeira agora, eles estão baseados em Lisboa e em turnê por Portugal. Eu tirei algumas fotos dos animais. Na minha opinião eles não parecem bem. Este leão é claramente doente e há 6 leões em jaulas pequenas quando seus 36 graus celsius fora. Os elefantes estão sob uma tenda, pernas trocadas, sem água ou comida. Não é um tratamento adequado aos meus olhos. Depois que essas fotos foram divulgadas, elas me mostraram que estão tratando o leão com o colírio humano comprado na farmácia local. Em seguida, eles pulverizaram o leão nos olhos através da gaiola, eu não sou um veterinário, mas para mim isso não está certo. Se desde então eles deram ao leão o remédio adequado e deram a ele um cuidado veterinário apropriado, então eu estou feliz pelo leão. É lamentável ter um posto para se tornar viral para eles procurarem atendimento médico. Além disso, esses animais são forçados a realizar esquetes e truques, sendo chicoteados em submissão. O mundo está evoluindo e as "tradições" mudam. Animais escravizados para o seu próprio lucro é cruel. Se você não entender os efeitos sobre esses animais, sugiro ler livro ou simplesmente digitar no google. Há muitas acusações contra este circo, basta colocá-los no google e veja por si mesmo. É hora de isso acabar. Estou pedindo algum apoio desta comunidade para que possamos acabar com eles chegando a esta cidade e acabar com todos os circos usando animais em Portugal. Por favor, reúnam-se como uma comunidade e ajudem a tirar esses animais das péssimas condições em que são forçados a estar. Se você ama animais, você os amaria se estivessem se equilibrando em um pé ou em pé em um campo aberto bebendo água. Há uma diferença de observação e exploração. Se não conseguirmos parar isto totalmente, mas pelo menos podemos impedi-los de chegar à Ericeira (reserva natural)! Espalhe a notícia e vamos tentar dizer ao Conselho de Mafra que não os queremos aqui. Você pode ter um circo sem usar animais selvagens.

Por favor, lembre-se que esta é uma luta em curso que vem acontecendo há anos. Não se trata apenas de um casal de animais doentes, trata-se de acabar com a escravidão de animais silvestres para seu próprio benefício pessoal. Os animais não têm recintos apropriados e não importa o quanto você diga que esses animais nasceram em cativeiro, eles ainda são animais selvagens e precisam de recintos apropriados e cuidados veterinários. Eles não devem ser usados ​​como sua máquina de fazer dinheiro.

Por favor, assine esta petição para que possamos tomar medidas para acabar com isso completamente

Muito obrigado! e por favor compartilhe!

Today: Bree is counting on you

Bree Brooks needs your help with “Câmara Municipal de Mafra: Stop Circo Victor Hugo Cardinali exploiting wild animals”. Join Bree and 44,291 supporters today.