Bous a la Mar Dénia: Busquemos una alternativa sin sufrimiento animal.

0 have signed. Let’s get to 15,000!

For English, please see below.

Cada año, con motivo de las fiestas de julio en Dénia, se realizan corridas de toros, tras las cuales se intenta acabar con los animales en el mar, en un estadio especialmente diseñado para la fiesta. Se obliga a los toros a correr por la calle, o salir a una plaza dónde el objetivo es provocarlos para que caigan en el agua. Muchas veces se aprecian heridas en los animales debido a las instalaciones y las actividades a las que se ven obligados a participar. Incluso algunos han muerto de infarto y ahogados.

El único fin de esta fiesta es divertirse, y por eso desde aquí se pide que los festejos se realicen sin ser a expensas de un animal. Una de las principales argumentaciones para que no se quiten los Bous a la Mar es que afectaría al turismo de la ciudad, por lo tanto propongo que se estudie una alternativa a la fiesta actual. Dado que hay gente que considera los Bous a la Mar una tracición, propongo que se realicen los festejos con disfraces de toros hinchables (para ver un muestra de esta propuesta en vivo, por favor haz clic aquí). Sin embargo, esto es solo una idea ¡Hay muchas fiestas sin maltrato animal que tienen una gran repercusión turística!

La realización de estas fiestas tiene un déficit de 60.000 euros, con este dinero, se podrían hacer muchas más cosas (el coste total de la actividad es de 98.399,35 euros y se recaudan en taquilla 37.519 euros) y atraer el turismo que Dénia tanto necesita.

Por favor, participa de esta petición, trabajemos para que en las fiestas de Dénia no sufran los animales.

English:

Every year, during the fiesta in July, Dénia host several bull runs which begin on the main street and, via a stadium specifically built for the event, end in the sea. Bulls are forced to run down the street, or run into a square, where the goal is to get the bulls to fall into the water whilst not touching them (a rule that is often not adhered to). Often the animals suffer injuries due to the facilities and activities they are forced to participate in. Some have died as a result of a heart attack and drowning.

The sole purpose of the fiesta is to have fun and therefore we request an alternative which is to have fun but not at the expense of the bulls. One of the main arguments for keeping Bous a la Mar is that it would affect the tourism and consequently the businesses in Dénia would lose money, therefore I propose that we begin discussions to find an alternative to the current event. For instance, as people consider Bous a la Mar to be a tourist attraction, I propose that the festivities be performed with inflatable bull costumes instead (to see this idea in action, please click here). However, this is just an idea and I am sure there are many others. Note that there are many fiestas in Spain that do not involve animal abuse and have a great number of tourists attending!

With regards to money, the Bous a la Mar event actually makes a deficit of 60,000 euros (the total cost of the activity is 98,399.35 euros and tickets bring in 37,519 euros). Dénia has the potential to bring in many more tourists with an alternative to the event which doesn't involve the suffering of animals.

Please help us by signing and sharing this petition so that the bulls no longer suffer.

Today: Zoë is counting on you

Zoë Gumm needs your help with “Bous a la Mar Dénia: Busquemos una alternativa sin sufrimiento animal.”. Join Zoë and 14,061 supporters today.