Petition Closed

No a los paseos en burro para niños de la Plaza del Pilar de Zaragoza. No to donkey rides for children in Zaragoza (Spain).

Con motivo de las festividades navideñas, un año más, el Ayuntamiento de Zaragoza,  ofrece a sus vecinos diversas actividades, entre las que se encuentra "Un paseo en burro para niños" realizado en la Plaza del Pilar.

Ya pudimos ver el año pasado, como uno de los animales se desplomaba exhausto ante la mirada de todos los presentes, incluídos los niños y de como el propietario de la atracción, intentaba de muy malas formas ponerlo de nuevo en pie, con la compresible resistencia de un animal totalmente agotado después de una larga jornada de trabajo.

Pido la colaboración ciudadana para lanzar la petición de que se acabe con este mediocre espectáculo de maltrato animal. Gracias a todos.

*****************************************************************************************

Once again, over the Christmas holidays, the Spanish city of Zaragoza,
has offered its citizens many activities carried out by the City Council. One of them includes donkey rides for children.
Last year we had to experience how one of the poor donkeys fainted from complete exhaustion, in the presence of everyone there, including devastated children, who couldn't believe what was happening. All this disaster was a consequence of the exploitation of the donkeys, which are kept on very long days of hard work in inappropiate conditions, rides on concrete paavement, clearly not appropiate for the donkeys hooves.
We beg for the involvement of the citizens to fight against the use of animals as a form of entertainment and promote respect to all human beings. Thank you in advance for your cooperation.

This petition was delivered to:

Noelia Tomás started this petition with a single signature, and now has 44,841 supporters. Start a petition today to change something you care about.