Aturem les polítiques anti-gossos dels ajuntaments de Girona i Salt

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 2.500!

L’Ajuntament de Girona i l’Ajuntament de Salt han iniciat una campanya anti-gossos. Amb l’excusa de «combatre l’incivisme d’alguns propietaris» han imposat mesures autoritàries, abusives i exagerades que afecten (o directament prohibeixen) els gossos a la ciutat.

En pocs mesos s’han imposat diverses ordenances municipals que s'afegeixen a les que ja hi havia, tot i l’oposició d’associacions, grups municipals i veïns:

• Prohibit passejar amb gossos per 13 zones de Salt.
  • Prohibit que els gossos trepitgin la gespa a gairebé totes les zones verdes.
  • Obligació de portar els gossos lligats pel Pla dels Socs, les Hortes de Santa Eugènia o La Devesa –espais immensos i lluny de qualsevol carrer.
  • Cap espai per gossos en el Parc Central.
  • Prohibit que els gossos es banyin al riu.
  • Prohibit l’accés de gossos a 3 places de Girona on hi acostumaven a anar (Plaça Miquel de Palol, de l'Assumpció i el Camp de Bèlit), com a prova pilot per prohibir-los a molts espais més.

Tot això acompanyat d’agents de paisà posant multes (300€ a Girona i 750€ a Salt), controls sorpresa del cens caní i «campanyes especials per limitar els gossos» (paraules textuals d’un policia municipal).

Segons el vicealcalde i regidor de Sostenibilitat i Medi Ambient de Girona, Eduard Berloso, aquestes mesures s’han pres per «combatre l’incivisme d’alguns propietaris» i perquè «s'han trobat casos de propietaris de gossos perillosos que els han deixat anar». Per l’Ajuntament de Salt, s’han implantat aquestes prohibicions «davant la dificultat de sancionar aquells qui no recullen els excrements dels animals». A més del típic “hi ha veïns que s’han queixat”, que consultant amb alguns agents municipals reconeixen que són pocs i sempre els mateixos.

Moltes són les prohibicions i poques les alternatives. A Girona hi ha 5 itineraris canins on poden anar deslligats –a Salt cap- però els gossos no hi poden trepitjar les zones enjardinades ni banyar-se. També hi ha 4 pipicans, insuficients per una ciutat de 98.000 habitants, que són ridículament petits, abandonats i insalubres (hi ha casos recents de gossos morts per contagiar-se amb parvovirus al pipican del Parc del Migdia). A més, aquests espais queden molt apartats d’algunes zones de la ciutat, impossible per la majoria d’amos de fer el llarg camí per arribar-hi les 2-3 vegades al dia que es passeja normalment un gos.

Tenint en compte que a Girona tots els propietaris paguem anualment un impost municipal per la tinença d’animals (33,60€ i cada any va pujant) i que actualment hi ha 3.057 gossos censats, hom es pregunta on van a parar cada any aquests 102.715€ … suposo que se’ls gasten tots en posar cartells (o en pagar el sou de vicealcalde).

Així doncs, la solució dels dos ajuntaments per combatre “alguns mals comportaments” és prohibir, multar i afectar la vida diària de tots els propietaris, sobretot dels cívics que volen complir les normes.

Firma aquesta petició per demostrar als ajuntaments de Girona i Salt que els problemes de convivència no es solucionen a través de prohibicions i multes sinó amb educació, acords i bones alternatives. Demostrem que som molts més els amos responsables que ens preocupem cada dia per recollir els excrements, portar el gos lligat quan és necessari i, amb molta paciència, educar un animal obedient.

Qualsevol persona que hagi tingut gos sap que, com qualsevol altre animal, sovint necessiten anar deslligats per sentir-se lliures, córrer i jugar amb altres gossos. També que, per molt que s’intenti, és impossible decidir sempre on fan les seves necessitats. Però sobretot sap que si un amo és capaç de fer tots aquests esforços és perquè els gossos són un membre més de la nostra família i ens els estimem gairebé tan com ells ens estimen a nosaltres.

Juntament amb aquestes firmes, farem un llistat de propostes concretes per entregar als ajuntaments. Què proposes tu?

Hoy: Gossos de Girona i Salt cuenta con tu ayuda

Gossos de Girona i Salt necesita tu ayuda con esta petición «Aturem les polítiques anti-gossos dels ajuntaments de Girona i Salt». Únete a Gossos de Girona i Salt y 1.871 personas que ya han firmado.