ATUREM LA DESTRUCCIÓ DE L'HORTA DE VALÈNCIA

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 10.000!

Sol·licitem la immediata paralització del projecte d'ampliació de la V21 en el tram entre Alboraia i València. L'ampliació a 3 carrils suposaria la destrucció de 80.000 m2 d'horta, el 85% sota la Denominació d'Origen Xufa de València.

L'Horta que envolta València és un paisatge viu, forma part d'un patrimoni mil·lenari, amb els seus camps, alqueries i barraques, les seues sèquies i un complex sistema de reg; representa els valors culturals, antropològics i tradicionals de la nostra identitat. L'horta a més, constitueix un veritable pulmó verd per a València i tota la seua àrea metropolitana, ens abasteix d'aliments frescos de qualitat i proximitat durant tot l'any, ens protegeix front al canvi climàtic i els riscos d'inundacions. I és el nostre aparell d’aire condicionat gratuït i ecològic.

El Ministeri de Foment del Govern Espanyol, ha iniciat el seu camí donant continuïtat al projecte d'ampliació de la V-21 i en el seu primer consell de ministres ha aprovat d'urgència el procediment d'expropiació de terrenys. Un projecte heretat del PP, que va veure la llum sense un veritable procés de participació dels ajuntaments afectats, la ciutadania i els col·lectius socials en defensa de l'horta.

La classe política que ens governa ara, en lloc de buscar models de desenvolupament sostenibles i accions per a desincentivar el transport privat per carretera, amb alternatives com un tren accessible i assequible, tant per a persones com per a mercaderies; pretén donar continuïtat a un model absolutament caduc i depredador que destruirà la nostra horta amb l'excusa del desenvolupament. Més carrils, perquè circulen més cotxes, no és una solució de futur. La ciutat de València a més, no pot absorbir més trànsit.

La millor forma d'estalviar-nos el tercer carril de la V21, és potenciar el transport públic, autobusos que connecten l'àrea metropolitana i sobretot el ferrocarril de rodalies, donant un servei que garantisca horaris i freqüències perquè les persones usuàries tornen a utilitzar-lo i, fins i tot, augmenten les xifres anteriors, amb la qual cosa es reduirien dràsticament els vehicles en circulació per la V21 i evitaríem l'”efecte crida” que un tercer carril produirà en el tràfic rodat que, inevitablement, provocarà en un termini molt breu que aquesta política, curta de mires, torne a considerar necessari un quart carril, en una espiral que en algun moment caldrà detindre.

El que NO ens explica ningú és que aquesta ampliació de la V-21 no ve sola. El nou Delegat del Govern en la Comunitat Valenciana ja ho va anunciar, després d’aquesta vindrà l'accés Nord al Port de València, destruint més territori i fragmentant la vida dels poblats marítims i el faraònic “Corredor Mediterráneo”, que amb una doble plataforma ferroviària, en exclusiva per a trens AVE, tornarà a destruir fins a un milió de metres quadrats de terra fèrtil. L'horta no dóna més de si i té els dies comptats, si no aturem aquest despropòsit!

Per tot això, conscients que en nom d'un desenvolupament mal entès; del creixement del comerç del Port i del fals progrés que comporta l'AVE, que és emprat per menys d'un 3% del total de la població que viatja en tren, però que paguem tots i totes, fins i tot, els que no viatgen o no poden permetre's comprar el bitllet, exigim al Govern de l'Estat i al Ministre de Foment, D. José Luis Ábalos Meco: la paralització urgent del projecte d'ampliació de la V-21, i el consegüent procés d'expropiació, així com la formació d'una mesa de treball veritablement participativa que implique als ajuntaments afectats i a totes les forces polítiques i socials per a consensuar futures actuacions en aquest entorn protegit.

Hoy: ALBORAIA HORTA I LITORAL cuenta con tu ayuda

ALBORAIA HORTA I LITORAL necesita tu ayuda con esta petición «ATUREM LA DESTRUCCIÓ DE L'HORTA DE VALÈNCIA». Únete a ALBORAIA HORTA I LITORAL y 7.631 personas que ya han firmado.