We are tired! - GRANSKA NA-KD!

0 have signed. Let’s get to 5,000!
At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Rodja Pazooki started this petition to Arbetsmiljöverket and

Under åren har NA-KD behandlat sina praktikanter, anställda och främst mindre influencers dåligt.

Allt detta startade med att jag själv, @rodjapazooki på Instagram frågade mina följare vad de tycker om NA-KD som företag. Som svar fick jag i samma veva många som började berätta deras erfarenhet av att jobba på företaget.

En efter en trädde människor fram och alla hade samma typer av stories. En av de som trädde fram som senare också gjorde ett inlägg av detta i sitt flöde var @elifabay; en tidigare praktikant. (HEJA DIG!)

MÅNGA vittnar om en arbetsplats där man utnyttjat praktikanter, varit rasistiska, sexistiska och förnedrat sin personal.

Jag skapar denna namninsamling för att hoppas kunna använda detta till att få företaget granskat! Arbetsmiljöverket, Diskrimineringsombudsmannen och kanske Kalla fakta eller Uppdrag granskning?

Ingen människa förtjänar att bli behandlad såhär. Oavsett om du själv jobbat på NA-KD eller inte så hoppas jag vi kan göra en gemensam insats och visa att ett sånt här stort företag inte kan tysta ner oss! Nu får det vara nog.

ENGLISH:

@nakdfashion are all over the big swedish news sites and also norways biggest news site; since they haven’t been taking care of their interns, staff or influencers. ��♥️

NA-KD have been rasist, woman have been sexually harrased and interns/staff have worked for free, late nights and on weekends. This to just mention a few problems.

So many people have been bullied, and treated SO badly. Menthal breakdowns. We have over 200+ people telling us this as a fact. All from people working there 2016-2020.

The owner of NA-KD has made a statement on Linkedin and disabled the comments. I really wonder why? He is also claiming that these are people from 2016-2018, when people working there NOW are telling us that it never changed. People do also have contracts and can’t talk ill about the company, so people are afraid!

And also; the people from 2016-2018 MADE NA-KD WHAT IT IS TODAY. Should we just close our eyes for all the lives NA-KD have destroyed?

So many big influencers have been addressing the problem in Sweden, for example @therese , @andreaviktoria & @linnahlborg . The same goes with norway! For example @saraaemiliee .

Would like to spread the world international because so many are not aware of what is going on!!! This is not over, until we say so!

We all made NA-KD what it is today and we have to show the world that social media also can do good.

To read an interns story from 2020, who was the first person I talked to when I started this discussion with my followers; by simply ASKING them what they thought of NA-KD.:

Please visit brave @elifabay and her post ”BOYCOTT NA-KD.”

There are also many stories shared in my highlights. @rodjapazooki

Please share, and also tell your own stories with the hashtag: #boycotnakd #bojkottanakd

0 have signed. Let’s get to 5,000!