Petition Closed
Petitioning Anti-Zoo Forbyd vilde dyr i cirkus

Skriv under imod den dyremishandling der foregår i danske cirkus

Ikke domesticerede dyr, er stadig tilladt i de danske cirkusser. Det har år efter år været oppe, at det nu skulle være endeligt forbudt at bruge vilde dyr i de danske cirkusser. Men gang på gang bliver der givet dispensation.

Muligheden for at leve er naturligt liv frarøves disse dyr, når de lever et liv i et cirkus. Det er bevist i mange lande, at træningen ofte foregår med meget hårdhændede metoder. For at få elefanterne til at stå på to ben og i andre unaturlige stillinger jages en såkaldt elefantkrog ind i elefantens hud, der hvor det gør mest ondt, ligesom at babyelefanter fra start får trukket benene væk under sig med reb for at lære at være underdanige overfor mennesker. Rebene om benene er også blevet bevist brugt til at trække benene væk under de store dyr og på den måde lære dem trickene, som de senere skal vise frem i cirkus.

I cirkus sæsonen bliver dyrene dagligt udsat for dyretransporter, når cirkusset skal til den næste by på programmet.

Er dette virkeligt hvad forældre i dagens Danmarks vil lære deres børn. Vil vi tage vores børn med i cirkus og dermed vise dem, at det er i orden, at behandle dyr på den måde?

I Danmark drejer det sig om Cirkus Arena, Cirkus Benneweis og Cirkus Dannebrog. Vi kan stå sammen og vise cirkusserne at vi ikke vil acceptere denne dyremishandling mere.

Ved at underskrive denne petition, er du med til at belyse disse dyrs daglige tortur i danske cirkus.

Husk at send linket videre til alle du kender, der er det mindste interesseret i dyrs velbefindende.

Mange tak

This petition was delivered to:
  • Anti-Zoo
    Forbyd vilde dyr i cirkus

Peter Espersen started this petition with a single signature, and now has 208 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Peter is counting on you

Peter Espersen needs your help with “Forbyd vilde dyr i cirkus: Skriv under imod den dyremishandling der foregår i danske cirkus”. Join Peter and 207 supporters today.