Petition Closed
Petitioning An die Regierung der Bundesrepublik Deutschland

Islamisten rufen zur Ermordung von Hamed Abdel-Samad in Ägypten auf!

UPDATE......24.11.2013

URGENT! update and French bellow:
Egyptian newspaper (Youm7.com) reported that the well known German-Egyptian writer and secular activist Hamed Abdel-Samad has been kidnapped on Sunday evening by some unidentified people, after following him on a car!.
Hamed went this week to Egypt for a visit, his latest post on Facebook was yesterday.

Hamed's brother has confirmed the kidnapping ( http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=1362073#.UoqljoVQ07s )

An die Regierung der Bundesrepublik Deutschland!!

Islamisten rufen zur Ermordung von Hamed Abdel-Samad in Ägypten auf. Mehrere Muslimbrüder-Facebook- und Internetseiten veröffentlichten dieses Plakat mit dem Aufruf "Wanted Dead!" und werfen ihm Beleidigung des Propheten Mohamed und des Islam vor. Auch die Salafistensender Al-Nas und Al-Hafez führen seit Tagen eine Hetzkampagne gegen Hamed, der sich gerade in Kairo aufhält. Grund für die Kampagne war ein Vortrag, den Hamed in Kairo diese Woche über den religiösen Faschismus in Ägypten hielt.
Herr Hamed Abdel-Samad ist Deutscher Staatsbürger und wir fordern die Bundesrepublik Deutschland auf für die Sicherheit von Hamed zu sorgen. Desweiteren fordern wir die Bundesregierung auf mit allen verfügbaren politischen Mitteln sich dafür einzusetzen, dass Hamed unversehrt nach Deutschland zurückkehren kann und sich die Ägyptische Regierung von diesem Mordaufruf vollkommen distanziert und die Verantwortlichen zur Verantwortung gezogen werden.

URGENT. Arabic and English below.

Masrawy page on Facebook ( http://tinyurl.com/k3xamav ) one of the biggest Pages of the Muslim Brotherhood in Egypt, with more than one million number of followers , has published a photo of the writer Hamed Abdel-Samad, accusing him of insulting the Prophet Muhammad and describing him as chauvinist. written on it in bold words ''Insulting the Prophet and Islam'' WANTED DEAD .and providing with it some of the addresses of Hamed residency during his stay in Egypt.
The same call for murdering Hamed, continued to spread widely across the pages of other Islamists.
Some Salafi TV sations like Al-Nas and Al-Hafez joined the campaign of attacks against Hamid by accusing him of insulting the Prophet Muhammad and Islam. the main reason behind this campaign was a lecture Hamed held in Cairo this week about the religious fascism in Egypt.
For solidarity with Hamed and exposing the Islamist terrorism against the supporters of free thought, please circulate this news on a wider scale, sign this petition to hand over to the german goverment.

صفحة مصراوي على الفيسبوك أحد اكبر الصفحات التابعة لجماعة الإخوان المسلمين بمصر، بعدد متابعين يفوق المليون، قامت بنشر صورة الكاتب حامد عبد الصمد، متهمة اياه بالإساءة للنبي محمد و وصفه له بالفاشي . الصفحة نشرت الصورة مكتوب عليها بخط عريض . سب الرسول والإسلام. مطلوب ميتا. كما نشرت بعض العناوين التي يتردد عليها حامد خلال اقامته بمصر.
نفس الدعوة لقتل حامد، استمرت في الإنتشار عبر صفحات اسلامية أخرى. كما أن بعض القنوات التلفزية السلفية قامت بمهاجمة حامد واتهامه بالإساءة للرسول محمد والإسلام. مما لايدع مجالا للشك انها حملة منظمة تستهدف الكاتب حامد عبد الصمد.
للتضامن مع حامد وفضح الإرهاب الذي يمارسه الإسلاميون على انصار الفكر الحر، المرجوا تعميم هذا الخبر على أوسع نطاق.

Letter to
An die Regierung der Bundesrepublik Deutschland
Islamisten rufen zur Ermordung von Hamed Abdel-Samad in Ägypten auf!